MisUszatek pisze: ↑20 lip 2021, 18:16
Ja nie wnikam w wyniki jednego modelu tylko patrze na przekroj calej firmy.
I tutaj widze duze zyski ze sprzedazy praw do CO2 czego nie bedzie jak tylko BMW, Mercedes i inne marki tez wprowadza swoje auta. Poza tym sposob w jaki auta tesli sa budowane jest zupelnie nie economiczny. Duze firmy samochodowe wiedza jak zoptymalizowac produkcje zeby bylo effectywnie i tanio. Z tego co slyszalem od expertow... tesli daleko do tego modelu. Dodatkowo baterie itd nie sa wcale tak daleko od konkurencji i auta innych firm wcale nie beda pod tym wzgledem daleko w tyle.
Reasumujac... tesla bedzie mala coraz wieksza konkurecje w postaci firm ktore robia auta lepiej, taniej i szybciej. I nie mowie tutaj o jednym modelu.
Wycena tesli w takim wydaniu jest nie do utrzymania. To nie google ktory nie ma prawie zadnych kosztow tylko staly i ciagle rosnacy cashflow od reklam. Tesla musi sie mocno natrudzic zeby miec dobry pozytywny bilans. Fabryki trzeba wybudowac, ludzi zatrudnic itd.
Ogolnie widze tesle jak za .com Amazon. Spadek o 90-95% i pozniej z tego co zostanie bedzie dobra firma. Teraz to balonik i to nie maly.
Zobaczymy co bedzie na rynku. Czy bedziemy mieli hiperinflacje czy depresje jak w 1929. Wszystko sie moze jeszcze zdarzyc. Kosci sie tocza jak to mowil moj znajomy.
Osobiscie myle ze bedzie ostra przecena a pozniej dodruk na masowa skale i dopiero za pare lat hiperinflacja, upadek dolara i ... wojna swiatowa. Ale to inna para kaloszy, ze tak powiem.
Dzięki za tak wyczerpującą odpowiedz :)
To są pierwsze losowe grafiki które wygooglowałem, nie wiem na ile te dane są aktualne ale to co chce pokazać to efektywność wykorzystania bateri Tesli i możliwości aut elektrycznych na tle konkurencji.
Nie ma konkurencji która jednoczesnie ma duże przyspieszanie, duży zasieg, w przeliczeniu na 1kWh i coś co jest często pomijane to moc z którą samochód może być ładowany i Tesla ma 250kW max oraz własną sięc superchargerów. Ok konkurencja się rozwija nie mówie że nie ale Tesla robi to samo i jak konkurencja będzie ładować po 250kW to Tesla będzie miała już 350kW. Im lepsze wykorzystanie 1kwh, im wyższy charging capacity tym elektryk jest tańszy i szybciej ładowany w trasie.
Co jest nieekonomicznego w budowie aut przez Tesle?
Bo z tego co ja słyszałem to mają innowacyjny sposób budowy poprzez giga press firmy IDRA, dzięki czemu szybciej montują a samochód ma bardziej stabilną konstrukcje co dodatkowo wpływa na bezpieczeństwo pasażerów autach tesli.
Tesla cały czas optymalizuje swoją produkcje m. in. tak jak samoloty najpierw montowane były zbiorniki paliwa w konstrukcjach skrzydeł teraz na etapie produkcji są zbiorniki scalone z konstrukcją skrzydła, tak Tesla robi ze swoją baterią dzięki temu samochód będzie lżejszy i będzie można włożyć więcej baterii. Zresztą nawet smartfony poszły w tym kierunku i rzadko kiedy jest wyjmowana bateria. Stąd wszyscy wyczekują aut które wyjadą z nowych fabryk z Austin i Berlina aby się przekonać z jaką marżą je produkują i jak efektywne będą te auta.
Wg mnie Tesla robi tak dobrze jakościowo i wydajnie auta że będzie samodzielnym liderem rynku aut elektrycznych przez najbliższe 5-8 lat a potem będzie jednym z 3 liderów rynku całej branzy samochodowej.
Do tego jednocześnie rozwijają autopilota oraz tesla energy co w przyszłości może generować duże zyski dla tej firmy.
Dopiero jak się okaże że tak jak mówisz koszta produkcji będą znacznie wyższe niż zakładają i ta marża nie będzie rosnąć to można myśleć o większej korekcie na Tesli, ale to nie jest problem rozumieć tą firme, jej zagrożenia i patrzeć co się dzieje i reagować na bieżąco. To jak ja poznałem tą firmę to stwierdzam że wiecej jest scenariuszy które sprawią że zyski wzrosną niż że zrealizuja się zagrożenia.
Co do tu i teraz to firma którą miałbym shortować choć to nie mój styl to wybrałbym CAR Avis Budget Group Inc., bo uważam że cały reopning sektor wcale nie bedzie miał tak swietnych wyników jak rynek oczekuje, mogą być przyzwoite ale prognozy też nie bedą optymistyczne więc uważam że w ciagu najblizszym 3 miesiecy to własnie ten sektor będzie miał korekte.
A dłuższy okres czasu to widze korekte z 30% na indeksach dopiero w 2023 roku gdy stopy beda po 1,5% i bedzie panika ile bedą podniesione w kolejnych kwartałach a do tego czasu taka Tesla może zwiększyć kapitalizacje o 100%.
Co do hiperinflacji to w nią nie wierze w USA, za mało dodruku idzie na konsumpcje, w dodatku dolar jest zbyt dużą i powszechną walutą. Gdyby Polska drukowała i wydawała na konsumpcje to mogłoby dojść do hiperinflacji złotego. Wg mnie będzie inflacja w większości gospodarek ale do opanowania i dzięki temu rynki kapitałowe będą przez najbliższą dekade zyskiwać.
Co do konfliktów zbrojnych to jestem sceptyczny za to uważam że będą eskalować cyberataki jak colonial pipeline.