Mówiąc w skrócie BOC Aviation zajmuje się zakupem, a potem leasingiem samolotów na rzecz linii lotniczych i biur podróży. Obecnie spółka posiada w portfelu prawie 500 różnych maszyn. Firma generalnie należy do grupy Bank of China, ale jest notowana na giełdzie w Hongkongu pod symbolem: 2855.
Wyniki finansowe rewelacyjne, każdego roku wzrost przychodów i zysków. Prognozy na dwa lata do przodu wyglądają jeszcze lepiej. Poniżej wykres:
![Obrazek](../files/bocaviation.png)
Firma ma międzynarodową bazę klientów, a jej model biznesowy polega na nieustannym zakupie coraz nowszych paliwooszczędnych samolotów i leasingowanie ich od razu liniom lotniczym oraz tour-operatorom, a w międzyczasie odsprzedawanie starych i wyeksploatowanych maszyn krajom trzeciego świata. Średni wiek samolotów należących do firmy wynosi poniżej czterech lat. Sporym plusem jest zapewnienie dopływów gotówki na kilka lat do przodu, bo firma podpisuje umowy leasingowe na długi czas. Średnia umów obecnie do momentu wygaśnięcia to siedem lat.
Wisienka na torcie to najnowszy rating A- od Fitch i Standard’s and Poor z perspektywą stabilną, no i potężne zaplecze finansowe właściciela, czyli Bank of China. Rekomendacje analityków to 3 BUY, 5 OUTPERFORM i 2 HOLD. Żadnych SELL i UNDERPERFORM.
Ale prawdziwy hit to cena tego zacnego przedsiębiorstwa, która wyrażona w forward P/E wynosi obecnie… 7.43.
We wrześniu bliżej się temu przyjrzę, ale coś czuję, że te akcje dojdą do mojego portfela i będą podbiciem stawki w zakładzie o rozwój chińskiej (czy w ogóle azjatyckiej) branży turystycznej. Myślę, że BOC Aviation będzie stanowiło fajne dopełnienie do udziałów w Ctrip.com i w Tuniu Corp.