Jak wybrać ETF-y?

Masz pytanie lub problem natury inwestycyjnej albo technicznej? Opisz go tutaj, a postaramy się pomóc.
Simple
Posty: 3
Rejestracja: 28 lip 2018, 13:08

Jak wybrać ETF-y?

Post autor: Simple » 28 lip 2018, 13:39

Szanowni,
Szukam dobrych ETF-ów, w sensie fundamentalnym i technicznym (niedowartościowanych). Jak mam się za to zabrać? Mam konto w Degiro, ogólną wiedzę ekonomiczną i nie mam za wiele czasu na szukanie (1-2 dni). Nie znam się na analizie technicznej ale jeśli ona jest ważna przy określeniu przewartościowania/niedowartościowania mogę poświęcić 1 dzień na opanowanie podstaw, ale być może to za mało czasu (?). Czy jest jakieś oprogramowanie lub przystępny program do tego typu analiz.
Z góry dziękuję za pomoc i życzę pomyślnych kursów;)

Awatar użytkownika
Tomek
Money talks
Posty: 2539
Rejestracja: 09 mar 2017, 20:40
Kontakt:

Re: Jak wybrać ETF-y?

Post autor: Tomek » 28 lip 2018, 15:01

Cześć!

Wydaje mi się, że to nie tędy droga. ETF to jest wyłącznie narzędzie, instrument, środek do osiągnięcia celu. Moim zdaniem najpierw należy wybrać odpowiednią gospodarkę lub odpowiedni sektor, w który chcesz zainwestować, a dopiero potem szukać ETF-a, który naśladuje ruchy danej gospodarki czy danej branży. Wiedza ekonomiczna powinna pomóc w określeniu, które części świata nadają się obecnie na inwestycje, przed którymi otwierają się perspektywy rozwoju, a gdzie kłębią się największe zagrożenia i tak dalej.

Zerknij też tutaj, tam znajduje się fajny skaner do przeglądania dostępnych ETF-ów po zadanych parametrach: http://www.etf.com/etfanalytics/etf-finder

Problem jest tylko z tym, że są to ETF-y notowane na rynkach amerykańskich, a od stycznia tego roku Polacy nie mają do nich dostępu. Dlatego jak już znajdziesz odpowiedni kraj/branżę na inwestycję, to na stronie niemieckiej giełdy można sprawdzić jaki odpowiednik tego ETF-a notowany jest w Europie, do której mamy dostęp z poziomu Degiro: http://www.xetra.com/xetra-en/instrumen ... aded-funds