TATA motors
Re: TATA motors
No jest tania i po sporej wyprzedaży, ale ja się nie znam na branży moto, więc nie wiem jak na to patrzeć długoterminowo.
EDIT: BMW ma jeszcze niższe P/E ;)
EDIT: BMW ma jeszcze niższe P/E ;)
Re: TATA motors
Tylko BMW zawsze miało niskie, a dla Taty poziomy 18-20 to była normalna średnia. Nie wiem co o tym myśleć...
Re: TATA motors
Prześcignąłeś mnie, właśnie zacząłem szukać historycznych P/E. Hmm, no ciekawa ta TATA. Dokładam do kupki "do zbadania".
Re: TATA motors
BMW do tego ma 4% diwidende. A to jest jak Apple, niektórzy lubią po prostu znaczek na aucie ;-).
Re: TATA motors
Patrząc na US to automotive raczej średnio wygląda bo krok po kroku rosną stopy więc może branża dyskontuje przyszłość już. W przypadku landingtree który żyje z kredytów samochodowych takie podejście zadzialalo
Re: TATA motors
Patrząc na wykres miesięczny i uwzględniając Gregowe projekcje najbliższe opcjonalne wsparcie to 14 a twarde to 10. poprzednie 20 pękło jak zapałka
Re: TATA motors
Analizujecie wykres techniczny ADR-ów rozliczanych w USD, które naśladują kurs akcji w rupiach indyjskich?
Czytam sobie earnings calla i rzeczywiście na kiepskie wyniki JLR wpłynęła, m.in. cykliczność rynku w USA, ale tez cła chińskie i kiepski kurs funta do dolara (ta odnoga raportuje w GBP), a w dodatku Brexit i koszt dostosowania się do nowych realiów i obostrzenia odnośnie diesli w Europie i w Chinach. W dodatku pozbywali się aut ze stockow, żeby zrobić miejsce na nowe Range i Jaguary, wiec dawali duże rabaty, co niekorzystnie wpłynęło na przychody.
Odnoga indyjska wyglada super, ale prognozy dla JLR i zachodnim rynków zbytu są raczej kiepskie.
https://seekingalpha.com/article/419269 ... ipt?page=1
Czytam sobie earnings calla i rzeczywiście na kiepskie wyniki JLR wpłynęła, m.in. cykliczność rynku w USA, ale tez cła chińskie i kiepski kurs funta do dolara (ta odnoga raportuje w GBP), a w dodatku Brexit i koszt dostosowania się do nowych realiów i obostrzenia odnośnie diesli w Europie i w Chinach. W dodatku pozbywali się aut ze stockow, żeby zrobić miejsce na nowe Range i Jaguary, wiec dawali duże rabaty, co niekorzystnie wpłynęło na przychody.
Odnoga indyjska wyglada super, ale prognozy dla JLR i zachodnim rynków zbytu są raczej kiepskie.
https://seekingalpha.com/article/419269 ... ipt?page=1
Re: TATA motors
Swoją drogą kupowanie Jaguara w dieslu uważam za działanie w złym tonie. Podobnie jak cabrio z metalowym dachem. Osobiście generalnie nigdy nie lubiłem klekotów. Same problemy z nimi.
Re: TATA motors
Fajnie, że zostało to porównane z BMW czy jakąkolwiek marką niemiecką, można w końcu przejrzeć na oczy, że jednak kurs TATA wraca do realiów. Pokazuje to, że jednak inwestycja nie jest aż tak dobra.
Re: TATA motors
Można też spojrzeć na to z drugiej strony, że większość firm motoryzacyjnych jest na atrakcyjnych poziomach. Tylko, że jak podniosą wszyscy stopy i kredyty zdrożeją to i tak mniej auto będzie kupowanych, podobnie jak mieszkań, ajfonów i innych badziewi.
Re: TATA motors
A dziś +5% TTM. Strasznie trzepie tymi spółkami teraz. Wynik ogólnych giełdowych retorsji może i jednak realny strach inwestorom zagląda w oczy? Mam nadzieje że nie sprzedałeś Tomek pakietu Tata :-).
Re: TATA motors
Na części rachunków PUT-y mi weszły i się sprzedało, a na części długoterminowych trzymam dalej i zastanawiam się co dalej :)
Re: TATA motors
Czy ktoś z Was patrzy na Ford Motor. Czy Waszym zdaniem pojedziemy na 8xx czy to już koniec spadków? Wykres M
- Załączniki
-
Re: TATA motors
Wolumenowo ford wygląda bardzo źle, podaż kieruje rynkiem od 2010 roku imo