Kolejne zakupy gdy spadnie 200% w ciągu sesji ;)
BTW. Co jest na poziomie 2360 dla SPX? Na razie się odbija od tego poziomu, ale czym dłużej tam konsoliduje, tym ryzyko wpadnięcia w przerębel wyższe...
Plastic Tofu pisze: ↑18 mar 2020, 13:08@Besso
Gordon GekkoThe point is, ladies and gentleman, that greed, for lack of a better word, is good. Greed is right, greed works. Greed clarifies, cuts through, and captures the essence of the evolutionary spirit. Greed, in all of its forms; greed for life, for money, for love, knowledge has marked the upward surge of mankind.
Plastic Tofu pisze: ↑18 mar 2020, 13:08
Rozmawiamy o fundamentach a nie o chciwości czy timingu. Zakup CCL jest tylko wytrychem umysłowym, który odnosi się do innych wielu dziedzin gospodarki jak podroze, linie lotnicze, wydobycie ropy, kina, imprezy sportowe, kasyna i tak dalej. W dzisiejszej sytuacji, kiedy wirus szaleje, jest to fatalny zakup.
Plastic Tofu pisze: ↑18 mar 2020, 13:08Sygnałem do zakupu nie jest sama cena, a cena w relacji do otaczającej nas sytuacji. Jeśli wierzysz w odbicie typu V i szybki powrót do normalności zakup ma sens. Ponieważ oceniam że sytuacja jeszcze się pogłębia, a nie zaczyna wracać do normalności na zakupy jeszcze nie czas.
Plastic Tofu pisze: ↑18 mar 2020, 13:08Zresztą BA miał problemy z oprogramowaniem w MAXie i miało być 2-3 miesiące i pasażerowie będą bezpieczni a my inwestorzy bogaci. How about now? 102$ i leci na dół.
Plastic Tofu pisze: ↑18 mar 2020, 13:08Wracając do wirusa, kolejna fatalna informacja może popchnąć rynek następne 20-30% na dół. Panikę już mamy, a media dolewają benzyny do ognia, dodatkowa kwarantanna, zerwanie łańcuchów dostaw i mamy kryzys w całej rozciągłości.
W tym momencie zamykają wieżę na Midway (drugie lotnisko Chicago) bo kilka osób ma virusa. Please, kto z inwestorów w linie lotnicze brał coś takiego pod uwagę?
If the shoe fits...Mógłbym w rewanżu zarzucić tekstem Buffetta o chciwości, ale wszyscy znamy ten cytat i jest wyeksploatowany. Generalnie to słowo jest pejoratywnie nacechowane. Masz inne zdanie? Ok.
Dzieki."Wytrych umysłowy", damn, bardzo ładnie piszesz. Bruno Schulz z Ameryki! (bez ironii). Wracając, to nie jest fatalny zakup. Masz potężny potencjalny upside, a mogę stracić "tylko" 100%. Wszystko rozbija się o zarządzanie ryzykiem i świadome wybory.
Cisze sie, ze uzyles slowa nas. Nie mam nikogo za nic i bardzo staram sie nie korzystac z wycieczek personalnych. Bardzo prosilbym o traktowanie moich wypowiedzi jako odniesienie do problemu, zaistnialej sytuacji.To oczywiste, chyba nie masz nas, kupujących, za ludzi którzy nie wiedzą jaka jest sytuacja. Osobiście nie wierzę tu w odbicie typu V, za to w perspektywie kilku lat widzę zielony kolor - dlatego zainwestowałem.
Gratuluje. Ja zaliczylem 60$ strate na kazdej jednej akcji, zanim to do mnie dotarlo. Natomiast ta roznica w pogladach czyni gielde fascynujaca.Akurat Boeing jest w końcu tam gdzie być powinien. Przez cały rok byłem zdziwiony obserwując kurs i śledząć nowe wiadomości. (nie, nie gram na spadki)
Tu sie zgadzamy. Najwieksza zaraza teraz sa media. Ich model biznesowy promuje panike i voila. Jesli czlowiek zachowuje troche rozsadku i nie biega po miescie lizac klamki to problemy zdrowotne, a w szczegolnosci utrata zycia sa naprawde rzadkoscia.Well, ja jestem w miarę przygotowany na wiekszą obsuwę. Co nie zmienia faktu, że jestem zaskoczony tempem rozwoju sytuacji i reakcją rynku. Benzyna jest dolewana, ale z drugiej strony Republikanin wkłada ludziom pieniądze do ręki. Co za czasy :D
Media rozdmuchują wszystko, w rzeczywistości nie jest tak źle. Śmiertelność z powodu wirusa jest na pewno dużo niższa. Jeśli u 80% osób choroba przechodzi łagodnie, to lwia część nie jest nawet świadoma, że ma wirusa i co za tym idzie nie jest ujęta w żadnych statystykach.
Dzieki za info. :)Cargo latało, lata i będzie latać. Nie ma żadnego spowolnienia, mamy tyle samo zleceń, co w poprzednich miesiącach. Jednie mamy czasem trudności ze znalezieniem rozwiązania, ze względu na fakt, że PAXy są uziemione (choć też nie wszystkie, są wyjątki). Teraz przykładowo całe cargo zwozimy truckami do Niemiec/Holandii itd i stąd towar wylatuje na cały świat. Stawki są wyższe, ale branża ma się dobrze. Poza tym w obecnej sytuacji większość dużych firm spedycyjnych wynajmuje chartery i konsoliduje towar w jednym miejscu. Piszę to wszystko z perspektywy osoby pracującej w globalnej firmie, która jest w top 20 całej branży. Siedzimy teraz wszyscy na home office.
Napisałem, że "na razie" nie planuje zakupów. Będę uśredniał. Mam tu mniej niż 1% portfela, więc wciąż orzeszki.Plastic Tofu pisze: ↑18 mar 2020, 17:59Jesli kiedy to pisalem nie byl to fatalny zakup to teraz jest to genialny zakup i 23% dywidendy :). Natomiast napisales ze juz nie kupujesz???? Jeszcze raz napisze, ze w obecnym klimacie jest to zly zakup, ale za chwile moze sie to zmienic.
Tak jak napisałem wyżej, to bardzo mała pozycja, poza tym nie chce bawić się w trading i spekulacje.Plastic Tofu pisze: ↑18 mar 2020, 17:59Natomiast jesli sadzisz ze odbicie bedzie powolne na ccl, to dlaczego nie poszukac instrumentow gdzie odbicie bedzie szybkie, zarobic i wtedy skupic ccl powolnie podnoszace sie z podlogi?