Interactive Brokers

Miejsce do prowadzenia jałowej i starej jak świat dyskusji na temat tego, który broker jest lepszy od którego, a który nie.
spam.radek@gmail.com
Gość niedzielny
Posty: 5
Rejestracja: 18 sie 2022, 11:39
Tu mieszkam: Szczecin

Re: Interactive Brokers

Post autor: spam.radek@gmail.com »

dokładnie zgadzam się - też przerabiałem w rodzinie to - mimo, że była zgoda to bez testamentu było mnóstwo niepotrzebnej zabawy. To mnie skłoniło właśnie do testamentu na żonę - tyle, że nie notarialny.
rebahas
Stały bywalec
Posty: 82
Rejestracja: 15 mar 2021, 13:59
Tu mieszkam: PL

Re: Interactive Brokers

Post autor: rebahas »

lenon pisze: 18 sie 2022, 14:48 Swoją drogą technicznie SWIFT to takie zaschnięte niemal 50-letnie g***o obwiązane sznurkiem, żeby się nie rozpadło. Nadal nie mogę wyjść z podziwu że ten 'system' komunikacji nadal nie został fundamentalnie zmodernizowany lub zastąpiony rozwiązaniami bardziej zautomatyzowanymi i niezawodnymi. Narzekacie na revoluty i inne wynalazki a problemem jest to, że całe to środowisko razem z globalnymi bankami ma infrastrukturę niewiele bardziej zaawansowaną od systemu gołębi pocztowych.
Wiesz jakie to 50letnie gówno generuje dziennie kasę i jakie daje możliwości Kapitanowi Ameryka? No to kto normalny by chciał to zmienić ;)
Ripple - to ci od krypto XRP mają z tego co pamiętam rozwiązanie przystające do aktualnych czasów oraz drugie jeszcze szybsze opierające się właśnie o coin XRP i wprowadzające w zasadzie przelewy SWIFT natychmiastowe. Tylko kto bym tam takich bajerów potrzebował w skansenie ha ha ha.
winnie-the-pooh
Forumowy wyga
Posty: 182
Rejestracja: 14 mar 2021, 22:24
Tu mieszkam: Warszawa

Re: Interactive Brokers

Post autor: winnie-the-pooh »

Lepsze jest wrogiem dobrego. Jeśli coś działa to po co to zmieniać ? Musi być jakiś motywator aby te sznurki poprzecinać. A przy tej skali będzie ciężko. Podobnie jest w lotnictwie. Do dziś sterowanie samolotem odbywa się praktycznie paszczowo poprzez polecenia kontrolera wydane ludzkim głosem załodze samolotu. Gdzieniegdzie się pojawiają systemy transmisji poleceń radiem bez ludzkiego głosu, ale tylko wtedy kiedy już nie tylko ludzie wymiękają ale też sama fizyka przystawia nóż do gardła.
rebahas
Stały bywalec
Posty: 82
Rejestracja: 15 mar 2021, 13:59
Tu mieszkam: PL

Re: Interactive Brokers

Post autor: rebahas »

winnie-the-pooh pisze: 19 sie 2022, 22:25 Lepsze jest wrogiem dobrego. Jeśli coś działa to po co to zmieniać? Musi być jakiś motywator aby te sznurki poprzecinać. A przy tej skali będzie ciężko.
No z tego co czytałem właśnie między innymi Ripple ma gotowe rozwiązania na przyspieszenie działania SWIFT (pomijam to szybszą opcję opartą o krypto) i nie jest to jakaś wyprawa na Marsa i jego kolonizacja. Według mnie ta skostniała struktura nie chce się zmieniać, bo jest absolutnym monopolistą i ma w ręku wszystkie sznurki. Abstrahując od czasami absurdalnych prowizji, to jest też, po prostu, świetnym narzędziem do wywierania różnych nacisków, sankcji czy jak to tam zwał. I chyba głównie o to w tym chodzi.
winnie-the-pooh
Forumowy wyga
Posty: 182
Rejestracja: 14 mar 2021, 22:24
Tu mieszkam: Warszawa

Re: Interactive Brokers

Post autor: winnie-the-pooh »

Oczywiście, że są lepsze rozwiązania. Ale w takiej skali wymiana jest ogromnie kosztowna i dopóki nie pojawi się jakieš konkurencyjne zagrożenie, albo zagrożenie istnienia lub stabilności nikt portfela nie otworzy, bo nie widzi w tym dla siebie zysku.
rebahas
Stały bywalec
Posty: 82
Rejestracja: 15 mar 2021, 13:59
Tu mieszkam: PL

Re: Interactive Brokers

Post autor: rebahas »

winnie-the-pooh pisze: 22 sie 2022, 17:44 Oczywiście, że są lepsze rozwiązania. Ale w takiej skali wymiana jest ogromnie kosztowna i dopóki nie pojawi się jakieš konkurencyjne zagrożenie, albo zagrożenie istnienia lub stabilności nikt portfela nie otworzy, bo nie widzi w tym dla siebie zysku.
No ale ja czytałem o Ripple i ich rozwiązanie jest w zasadzie gotowe do wdrożenia i z tego co pisało to implementacja to naprawdę nie są wieki czy nawet lata. Chodzi o to, że w SWIFT nikt tego nie chce, znaczy Kapitan Ameryka tego nie chce, bo to jest jedno z jego lepszych narzędzi w arsenale. Oczywiście mogę nie mieć całego obrazu itd. itp. tylko dla mnie na logikę skoro można było wdrożyć karty, płatności bezstykowe bliki, sriki i inne "rewolty", można było bez problemu latami ograniczać max ilość płatności gotówką itd itd itd to nie można było przyspieszyć/uprościć SWIFT? No może jakbym krócej żył na tym świecie to bym i może był skłonny to łyknąć ;)
winnie-the-pooh
Forumowy wyga
Posty: 182
Rejestracja: 14 mar 2021, 22:24
Tu mieszkam: Warszawa

Re: Interactive Brokers

Post autor: winnie-the-pooh »

ojoj, wdrażanie kart chipowych w us szło bardzo opornie. Do dziś mnóstwo miejsc nawet takich jak bary na lotnisku w Chicago ORD stosują pasek magnetyczny. To samo miałem we frytkarni w Kennedy Space Center na Florydzie (szok, serio).
Wdrożenie zmiany kosztuje. Wymiana softu, szkolenia, wsparcie techniczne itp. Wszędzie są koszty. Ale masz rację, że i tak nie ma odwrotu, to się zmieni w kierunku, o którym piszesz tylko ktoś musi dostrzec zysk i być pierwszy. Nie dalej jak wczoraj bodajże w Barrons była wzmianka, że JPMorgan pracuje nad wdrożeniem u siebie systemu rozliczeń opartego o technologie z branży krypto. Już samo to, że BTC/USD jest handlowany 24/7, kłuje wielu w oczy (i portfele), więc kiedyś któraś giełda zwykła też dostrzeże szansę na zarobek i pójdzie pierwsza (i zmusi Regulatora). A za nią reszta.

Jeśli chodzi o technologie bankowe to PL i nawet EU jest moooooocno do przodu w stosunku do US. Nie możemy patrzeć przez pryzmat naszego podwórka, bo tutaj jesteśmy liderem, ale i skalę mamy mniejszą. Na przykład Blik strasznie kusi i ludzie zza granicy są pod ogromnym wrażeniem. Ale u nas to tylko kilka banków trzeba było połączyć, a wszystkie dość nowoczesne i chętne były.

Revolut też daje w kość, ale do stabilności i wsparcie klienta takiego jak w Citi mu nadal daleko.
rebahas
Stały bywalec
Posty: 82
Rejestracja: 15 mar 2021, 13:59
Tu mieszkam: PL

Re: Interactive Brokers

Post autor: rebahas »

winnie-the-pooh pisze: 23 sie 2022, 10:15 ojoj, wdrażanie kart chipowych w us szło bardzo opornie. Do dziś mnóstwo miejsc nawet takich jak bary na lotnisku w Chicago ORD stosują pasek magnetyczny. To samo miałem we frytkarni w Kennedy Space Center na Florydzie (szok, serio).
Wdrożenie zmiany kosztuje. Wymiana softu, szkolenia, wsparcie techniczne itp. Wszędzie są koszty. Ale masz rację, że i tak nie ma odwrotu, to się zmieni w kierunku, o którym piszesz tylko ktoś musi dostrzec zysk i być pierwszy. Nie dalej jak wczoraj bodajże w Barrons była wzmianka, że JPMorgan pracuje nad wdrożeniem u siebie systemu rozliczeń opartego o technologie z branży krypto. Już samo to, że BTC/USD jest handlowany 24/7, kłuje wielu w oczy (i portfele), więc kiedyś któraś giełda zwykła też dostrzeże szansę na zarobek i pójdzie pierwsza (i zmusi Regulatora). A za nią reszta.

Jeśli chodzi o technologie bankowe to PL i nawet EU jest moooooocno do przodu w stosunku do US. Nie możemy patrzeć przez pryzmat naszego podwórka, bo tutaj jesteśmy liderem, ale i skalę mamy mniejszą. Na przykład Blik strasznie kusi i ludzie zza granicy są pod ogromnym wrażeniem. Ale u nas to tylko kilka banków trzeba było połączyć, a wszystkie dość nowoczesne i chętne były.

Revolut też daje w kość, ale do stabilności i wsparcie klienta takiego jak w Citi mu nadal daleko.
No w tych wszystkich skansenach jakby dać nowy terminal i zachęcić odpowiednio mniejszą prowizją to co za problem mieć dwa terminale - stary i nowy? To tylko kwestia decyzji ale skoro ktoś całkiem dobrze sobie na tym wychodzi to nie chce zmian i tak długo jak to możliwe do nich nie dopuści.
O JPM czytałem to jest KDA czyli Kadena i naprawdę bardzo dobrze skalowalny blokchain i widać że pomyślany stricte pod bankowość - także jak to w końcu pójdzie w ruch to odwrotu już nie będzie. Jeżeli Blik jest dobrze pomyślany i skalowalny odpowiednio to kolejne banki to będzie po prostu ctrl+c i ctrl+v tak w duuużym uproszczeniu ;) a Revolut to tak - zabawka taka a nie bank ale na jakiś wyjazdach się nadaje chociaż już PL banki odrobiły lekcje i można zagranicą się spokojnie obejść bez niego a i kursy ma się lepsze.
Awatar użytkownika
DonKichot
Stały bywalec
Posty: 52
Rejestracja: 14 cze 2022, 21:48
Tu mieszkam: Poland

Re: Interactive Brokers

Post autor: DonKichot »

spam.radek@gmail.com pisze: 19 sie 2022, 20:21To mnie skłoniło właśnie do testamentu na żonę - tyle, że nie notarialny.
Polecam notarialny. W inne formy bym się nie bawił.

Testament odręczny to jest tylko dokument, który może być potrzebny jutro, a może za 30 lat.
Przez długi okres czasu może się wszystko zdarzyć i wystarczy, że np ulegnie uszkodzeniu i będzie częściowo nieczytelny (bo np pękła rura z wodą).
I już z prostej sprawy robi się skomplikowana sprawa spadkowa, bo sąd będzie musiał zdecydować co z tym zrobić.
Notarialny zwalnia z takich problemów, bo dostajesz tylko odpis, który możesz nawet wyrzucić. Bo sam fakt sporządzenia testamentu się tutaj liczy, a nie fizyczny dokument.
winnie-the-pooh pisze: 23 sie 2022, 10:15Na przykład Blik strasznie kusi i ludzie zza granicy są pod ogromnym wrażeniem.
A tak właściwie to co mi daje BLIK w stosunku do np Revoluta ?
Mam tam karty fizyczne, wirtualne, jednorazowe i możliwość podpięcia pod apkę/zegarek/cokolwiek.
Jaką wartość dodaną mam z BLIKa ?
Bo ja widzę wartość ujemną - brak chargebacka, mniejsza funkcjonalność. Nawet BLIK zbliżeniowy to tak naprawdę emulacja karty.

Jak dla mnie jest jasne, że BLIK powstał z przyczyn ekonomicznych, nie technicznych. Był mocno promowany przez banki, aby uwolnić się od kartowych monopolistów (czyt. prowizji).
Funkcjonalnie nie widzę ani jednej realnie istotnej korzyści.
rebahas
Stały bywalec
Posty: 82
Rejestracja: 15 mar 2021, 13:59
Tu mieszkam: PL

Re: Interactive Brokers

Post autor: rebahas »

DonKichot pisze: 23 sie 2022, 16:33
winnie-the-pooh pisze: 23 sie 2022, 10:15Na przykład Blik strasznie kusi i ludzie zza granicy są pod ogromnym wrażeniem.
A tak właściwie to co mi daje BLIK w stosunku do np Revoluta ?
Mam tam karty fizyczne, wirtualne, jednorazowe i możliwość podpięcia pod apkę/zegarek/cokolwiek.
Jaką wartość dodaną mam z BLIKa ?
Bo ja widzę wartość ujemną - brak chargebacka, mniejsza funkcjonalność. Nawet BLIK zbliżeniowy to tak naprawdę emulacja karty.

Jak dla mnie jest jasne, że BLIK powstał z przyczyn ekonomicznych, nie technicznych. Był mocno promowany przez banki, aby uwolnić się od kartowych monopolistów (czyt. prowizji).
Funkcjonalnie nie widzę ani jednej realnie istotnej korzyści.
Poczekaj (czego oczywiście nie życzę) jak Rev zablokuje konto/kartę lub coś w tym stylu i trzeba będzie pogadać z supportem przez apkę w tel. Przerabiałem i nie życzę najgorszemu wrogowi ;)
Awatar użytkownika
DonKichot
Stały bywalec
Posty: 52
Rejestracja: 14 cze 2022, 21:48
Tu mieszkam: Poland

Re: Interactive Brokers

Post autor: DonKichot »

Nie mam tam dużych pieniędzy. Wpłacam tylko to co potrzebuję na zakupy.

Poza tym odróżniajmy dwie rzeczy: problemy organizacyjne Revoluta od samej technologii.

Mnie chodziło o to, że BLIK nie wprowadza znaczących usprawnień w stosunku do kart.
Przeciwnie: Jeśli by zrobić zestawienie funkcjonalności i bezpieczeństwa, to karty wypadną w ogólnym rozrachunku lepiej.
aircino
Posty: 1
Rejestracja: 25 sie 2022, 16:51
Tu mieszkam: Poland

Re: Interactive Brokers

Post autor: aircino »

DonKichot pisze: 06 sie 2022, 02:19
iMisiek pisze: 14 lip 2022, 23:16Kilka osób prosiło mnie o to jak wygląda proces migracji konta w Interactive Brokers z Węgier do Irlandii.
Dziękuję za porady. Chociaż odpowiedzieli mi szablonem (niżej) i zamknęli ticket (jak poprzednio), to poradziłem sobie bez ich pomocy.
Dear Mr. .....,
Thank you for contacting Interactive Brokers Customer Service.
Nevertheless, we understand your concerns, please allow me to inform you about the followings:
Assets (financial instruments) in your account may be held by different depositories and custodians under IBKR’s street name, which are designated for the exclusive benefit of clients of IBCE. By properly segregating, the client's assets will be available to be returned to the client in the event of a default by or bankruptcy of the broker.
It is important to emphasize that IBCE is authorized and regulated pursuant to the second Markets in Financial Instruments Directive (Directive 2014/65/EU), the EU-wide stringent piece of legislation, including also strong rules on investor protection.
Client accounts at IBCE have an extended insurance in comparison with other entities. This insurance is guaranteed by the Act CXX of 2001 on the Capital Market at an amount of up to EUR 100 000. The amount paid by the insurance fund is:
• 100% up to the limit of the EUR equivalent of one million forints (EUR 2,800 on 12th December 2020),
• Above one million forints: 1 million forints and 90% of the part above one million forints to a maximum of EUR 100,000.
It is important to note that each of the new IBKR entities, including IBCE is a wholly owned subsidiary of Interactive Brokers Group. IBKR continues to have the same philosophy with respect to the client's account protection and all client's assets will be held in separate accounts, which are designated for the exclusive benefit of clients of IBCE. By properly segregating, the client's assets will be available to be returned to the client in the event of a default by or bankruptcy of the broker.
IBG LLC exceeds $8.5 billion in equity capital with over $6 billion in excess of regulatory requirements. Interactive Brokers has always had a buffer safety net of excess cash meaning we have more than enough funds to weather any financial storm that we may face in the industry. We have been in business since 1978 and we have never had any financial difficulties, our history speaks for itself. Each entity will be run under the same trusted management structure and therefore we believe that this migration will have no impact on the overall safety and soundness of the client's assets. IB's conservative approach to margin, strong capital, and strict client money rules in all markets in which we are regulated should provide confidence to our clients.
For additional information regarding account protection, we invite you to review the IBKR Website - Strength & Stability:
https://www.interactivebrokers.hu/en/in ... r-security

If you have any further questions, please use our FAQ (link below) or contact us if you cannot find the information you are looking for:
https://www.interactivebrokers.com/en/index.php?f=46352

Kind regards,
Emese
IBKR Client Services
Czy możesz powiedzieć jak Ci się ostatecznie udało założyć konto w Irlandii?
Awatar użytkownika
DonKichot
Stały bywalec
Posty: 52
Rejestracja: 14 cze 2022, 21:48
Tu mieszkam: Poland

Re: Interactive Brokers

Post autor: DonKichot »

Otworzyłem konto normalnie, wpisując swoje prawidłowe dane, poza jednym wyjątkiem - wybrałem Niemcy jako kraj zamieszkania. Ale tylko jako kraj zamieszkania, bo jako kraj urodzenia oraz jako kraj rezydencji podatkowej wybrałem już osobno - Polskę.
Swój adres zamieszkania, pomimo wybrania Niemiec, też wpisałem prawidłowy polski.
Po przejściu całego procesu rejestracji, jest możliwość skontaktowania się z pomocą techniczną (przez ich serwis, nie przez email). Wtedy napisałem tam, że proszę o ręczne poprawienie błędnie określonego kraju zamieszkania z Niemiec na Polskę oraz oświadczyłem, że wszystkie pozostałe dane są prawidłowe.
Support to poprawił, pozostawiając mnie w Irlandii.

Ważne jest tylko, że jeśli masz już jakieś konto w IB, to przy zakładaniu nowego musisz podać im jakiś inny adres email (numer telefonu i cała reszta mogą być już takie same jak w poprzednim koncie).
Oni rozpoznali mnie co prawda, że mam już jedno konto, ale umożliwili otwarcie drugiego, prosząc jedynie o potwierdzenie i powód jego otwierania. Napisałem prawdę, że chcę konto w IBIE zamiast w IBCE i potwierdziłem chęć otwarcia.

Samo otwarcie poszło gładko. Dłużej trwało przenoszenie pozycji, które zrobiłem już wg instrukcji iMisiek.
Ostatecznie pozycje też przenieśli (nawet niewielką ilość akcji Gazpromu, obłożoną sankcjami), a wczoraj zleciłem zamknięcie starego (prawie pustego) konta IBCE.
Co ciekawe zostawili mi na starym koncie troszeczkę pieniędzy - 1000 euro (mojej waluty bazowej). Nie wiem czemu, ale nie ma to żadnego istotnego znaczenia.
rebahas
Stały bywalec
Posty: 82
Rejestracja: 15 mar 2021, 13:59
Tu mieszkam: PL

Re: Interactive Brokers

Post autor: rebahas »

DonKichot pisze: 25 sie 2022, 16:26 Nie mam tam dużych pieniędzy. Wpłacam tylko to co potrzebuję na zakupy.
Poza tym odróżniajmy dwie rzeczy: problemy organizacyjne Revoluta od samej technologii.
No to tak jak kiedyś pisałem - do kupowania marchewki w warzywniaku się Rev nadaje prawie idealnie - dopóki ci karty nie zablokują ;)
Problem organizacyjne mają poważne a raczej po prostu widać, że tną pieniądze gdzie się da aby zacząć w końcu sensownie zarabiać i się sprzedać czy coś w tym stylu. Technologia jak technologia widziałem lepsze.
DonKichot pisze: 25 sie 2022, 16:26 Mnie chodziło o to, że BLIK nie wprowadza znaczących usprawnień w stosunku do kart.
Przeciwnie: Jeśli by zrobić zestawienie funkcjonalności i bezpieczeństwa, to karty wypadną w ogólnym rozrachunku lepiej.
A ja widzę że na naszym rynku wprowadził albo teraz jest czas jakiejś kilkuletniej promocji - chodzi o wypłaty z bankomatów, które prawie w każdym banku przez Blik są za darmo w nieograniczonej ilości ale już z kartami tak różowo nie jest. Czeki blik też fajna sprawa, szybkie przesyłanie pieniędzy też już taki można powiedzieć standard ale mają zrobiony tylko bank musi wdrożyć. Co do bezpieczeństwa to już widziałem w jakimś banku (ale to chyba był dodatkowy pakiet płatny) dla Blik właśnie coś w stylu chargeback etc. Nie od razu Rzym zbudowano - jak dojdą jeszcze inne waluty to będzie to naprawdę ciekawe rozwiązanie.
Awatar użytkownika
DonKichot
Stały bywalec
Posty: 52
Rejestracja: 14 cze 2022, 21:48
Tu mieszkam: Poland

Re: Interactive Brokers

Post autor: DonKichot »

rebahas pisze: 26 sie 2022, 22:19No to tak jak kiedyś pisałem - do kupowania marchewki w warzywniaku się Rev nadaje prawie idealnie - dopóki ci karty nie zablokują ;)
Fora są świetne żeby totalnie zgłupieć.
Jedni piszą, że Revolut jest bezproblemowy i ludzie sami sobie powodują problemy.
Drudzy piszą, że Revolut blokuje karty wszystkim którzy kupują nim coś więcej niż marchewkę.

A trzeci to czytają i zastanawiają się czy jeszcze nie zwariowali, czy już prawie.

DonKichot pisze: 25 sie 2022, 16:26A ja widzę że na naszym rynku wprowadził albo teraz jest czas jakiejś kilkuletniej promocji - chodzi o wypłaty z bankomatów, które prawie w każdym banku przez Blik są za darmo w nieograniczonej ilości ale już z kartami tak różowo nie jest.
No i to jest technologia :D Technologia obniżania prowizji i jednoczesnego podwyższania ich dla kart :D
rebahas
Stały bywalec
Posty: 82
Rejestracja: 15 mar 2021, 13:59
Tu mieszkam: PL

Re: Interactive Brokers

Post autor: rebahas »

DonKichot pisze: 26 sie 2022, 22:48 Fora są świetne żeby totalnie zgłupieć.
Jedni piszą, że Revolut jest bezproblemowy i ludzie sami sobie powodują problemy.
Drudzy piszą, że Revolut blokuje karty wszystkim którzy kupują nim coś więcej niż marchewkę.

A trzeci to czytają i zastanawiają się czy jeszcze nie zwariowali, czy już prawie.
Dobra koniec, bo zjechaliśmy za ostro z tematu. Może poczekaj aż przyjdzie prawdziwe sprawdzam w Rev i ocenisz sam ;)
DonKichot pisze: 25 sie 2022, 16:26 No i to jest technologia :D Technologia obniżania prowizji i jednoczesnego podwyższania ich dla kart :D
Skoro bank za wypłatę klienta kartą bankomatową ma zapłacić 1 zł a za wypłatę Blikiem z tego samego bankomatu 0.5 zł to matematyka jest zawsze taka sama, bo jak to mawiał Milton "nie ma darmowych obiadów".

EOT
Thorwald
Stały bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 15 mar 2021, 04:41
Tu mieszkam: Polska

Re: Interactive Brokers

Post autor: Thorwald »

Z Revolut miałem problem, że za każdym prawie razem zgłaszał się jako karta w funtach, choć była złotówkowa. Albo sprzedawca dawał mi opcję zwaną DCC czy chcę przekonwertować cenę w Polsce w złotówkach na funty, na co musiałem odpowiadać, że nie, albo automatycznie przeliczało w Polsce cenę w złotówkach po bandyckim kursie na funty, a potem Rev z funtów na złotówki. Zmieniłem kartę po jakimś czasie, ale numer teraz zgłaszał euro.
Drugi problem który w końcu spowodował, że zrezygnowałem z Rev to obciążanie zablokowanej karty. Kupiłem coś za granicą i zablokowałem kartę. Miesiąc później sprzedawca ponownie obciążył taką samą kwotą kartę i pomimo tego, że karta była zablokowana to pobrali pieniądze. Jak zgłosiłem reklamację do Revolut to mi powiedzieli, bym dogadał się ze sprzedawcą. Jak skontaktowałem się ze sprzedawcą to okazało się, że on w regulaminie miał, że to nie jednorazowy zakup a subskrypcja i będzie mnie co miesiąc obciążał.
Awatar użytkownika
DonKichot
Stały bywalec
Posty: 52
Rejestracja: 14 cze 2022, 21:48
Tu mieszkam: Poland

Re: Interactive Brokers

Post autor: DonKichot »

rebahas pisze: 27 sie 2022, 10:30Może poczekaj aż przyjdzie prawdziwe sprawdzam w Rev i ocenisz sam ;)
Miałem prawdziwe "sprawdzam" nawet z mBankiem, co skończyło się procesem. Ale nadal z niego korzystam.
Chyba nie odróżniasz sytuacji wyjątkowych od codzienności.
Z resztą w ogóle większość ludzi ma wybitny problem spojrzeć szerzej (na jakikolwiek temat) niż przez pryzmat "własne ja", "własne doświadczenia".

Revolut ma 10 mln klientów w europie. Nie wbijaj mi do głowy, że każdemu jednemu (dosłownie każdemu jednemu) to nie działa. Bo gdyby tak było, firma poszła by już teraz z torbami.
Trzeba czasami też ruszyć głową i wyobraźnią, jeśli ktoś wyobraźnię ma i oceniać swoje doświadczenia na tle całości. A nie tylko, że "moja racja jest najmojsza".

DonKichot pisze: 25 sie 2022, 16:26 Skoro bank za wypłatę klienta kartą bankomatową ma zapłacić 1 zł a za wypłatę Blikiem z tego samego bankomatu 0.5 zł to matematyka jest zawsze taka sama
Dalej nie rozumiem co to ma wspólnego z technologią.
Ty otwórz firmę, ja otworzę firmę. Ja będę sprzedawał po cenach dumpingowych i chwalił się jaki to jestem nowoczesny.

A BLIK też będzie musiał podnieść opłaty lub już podnosi. Za darmo było tylko po to żeby nachwytać klientów, a potem zacznie się odcinanie kuponów od sukcesu. Cała magia.
Strategiczna decyzja operatora Blika. Spółka wprowadza nową opłatę systemową
BLIK podniesie drastycznie opłaty, zapłacimy za to my wszyscy
Thorwald pisze: 27 sie 2022, 17:17Z Revolut miałem problem, że za każdym prawie razem zgłaszał się jako karta w funtach, choć była złotówkowa.
Mam taki problem tylko w jednym barze, gdzie ręcznie trzeba wybrać złotówki na terminalu. Wszędzie indziej jest ok.
Thorwald pisze: 27 sie 2022, 17:17Jak skontaktowałem się ze sprzedawcą to okazało się, że on w regulaminie miał, że to nie jednorazowy zakup a subskrypcja i będzie mnie co miesiąc obciążał.
Jeśli masz takie problemy, to mogę powiedzieć jedno: nie umiesz z tego właściwie korzystać.
Ja nakupowałem mnóstwo abonamentów na Revo i jeszcze nigdy nikt nie obciążył mnie wbrew mojej woli.
Użyj czasem sprytu i wszystko będzie ok.
winnie-the-pooh
Forumowy wyga
Posty: 182
Rejestracja: 14 mar 2021, 22:24
Tu mieszkam: Warszawa

Re: Interactive Brokers

Post autor: winnie-the-pooh »

Zamiast kartę blokować wystarczy zdusić limit do zera.
falconario21
Posty: 2
Rejestracja: 21 wrz 2022, 07:58
Tu mieszkam: Gdynia

Re: Interactive Brokers

Post autor: falconario21 »

Czy ktoś mógłby w skrócie napisać jakie są główne (poza samą jurysdykcją) różnice pomiędzy kontami w Irlandii i na Węgrzech. Warto się postarać aby trafić do Irlandii.

A drugie pytanie dotyczy Lynx. Używałem tam konta kilka lat temu, potem wypłaciłem wszyskie pieniądze, niemniej konta nie zamykałem. Zostałem zatem zmigrowany do Irlandii. Czy ma to jakieś znaczenie przy otwieraniu konta w IB, może powinienem po prostu przenieść konto z Lynx do IB, choć nie mam tam teraz żadnych walorów, więc miałoby to sens tylko jeśli to automatycznie oznaczałoby wpadnięcie w irlandzką jurysdykcję.

Pozdrawiam
Z.
Awatar użytkownika
DonKichot
Stały bywalec
Posty: 52
Rejestracja: 14 cze 2022, 21:48
Tu mieszkam: Poland

Re: Interactive Brokers

Post autor: DonKichot »

falconario21 pisze: 21 wrz 2022, 08:03Czy ktoś mógłby w skrócie napisać jakie są główne (poza samą jurysdykcją) różnice pomiędzy kontami w Irlandii i na Węgrzech. Warto się postarać aby trafić do Irlandii.
Jurysdykcja akurat nie ma żadnego znaczenia.

Różnice są dwie:
1. Narzędzia analityczne były (są) szerzej dostępne w Irlandii (szybciej dodawane, itp.)
2. W Irlandii możesz spokojnie kupować waluty inne niż waluta bazowa, co jest niemożliwe na Węgrzech.
Na Węgrzech kupować walutę można tylko pod zakup akcji, albo ciągle przestawiać walutę bazową na dzień przed zakupem innej waluty niż bazowa (wkurzające). A i tak w żaden sposób nie kupisz sobie luzem np jenów japońskich.
falconario21 pisze: 21 wrz 2022, 08:03A drugie pytanie dotyczy Lynx. Używałem tam konta kilka lat temu, potem wypłaciłem wszyskie pieniądze, niemniej konta nie zamykałem. Zostałem zatem zmigrowany do Irlandii. Czy ma to jakieś znaczenie przy otwieraniu konta w IB, może powinienem po prostu przenieść konto z Lynx do IB, choć nie mam tam teraz żadnych walorów, więc miałoby to sens tylko jeśli to automatycznie oznaczałoby wpadnięcie w irlandzką jurysdykcję.
Zawsze był cyrk z otwieraniem konta w IB, jeśli wcześniej się miało konto w Lynx. Tzn musiałeś mieć zgodę Lynx, żeby otworzyć konto w IB.
Albo zamknąć konto w Lynx, odczekać pół roku i otworzyć konto w IB. Dopytaj więc o to w supporcie Lynx.
Nie można przenieść konta z Lynx do IB, bo konto w Lynx jest już w IB.
falconario21
Posty: 2
Rejestracja: 21 wrz 2022, 07:58
Tu mieszkam: Gdynia

Re: Interactive Brokers

Post autor: falconario21 »

Dzięki @DonKichot za wyczerpującą odpowiedź.

Trochę cyrk z tym Lynxem wobec tego. Business is business, ale jakby zmniejszyli prowizje, to nie trzeba by szukać alternatyw.

Pozdrawiam
Z.
dayelov
Posty: 1
Rejestracja: 21 wrz 2022, 14:09
Tu mieszkam: Warszawa

Re: Interactive Brokers

Post autor: dayelov »

Witam,

czy ktoś miał taki komunikat na stronie Bank Wire Instructions podczas próby tworzenia nowej transakcji
"Failure to include your brokerage account number U10960502 may result in delays or return of funds."

Thank you from the mountain.
RiszardinioBigusDig
Forumowy wyga
Posty: 202
Rejestracja: 03 lis 2021, 20:57
Tu mieszkam: In the middle of nowhere

Re: Interactive Brokers

Post autor: RiszardinioBigusDig »

To jest tylko informacja, że jeśli w przelewie nie podasz numeru klienta to środki na konto mogą dotrzeć z opóźnieniem bądź zostać zwrócone.
reuptake
Stały bywalec
Posty: 51
Rejestracja: 06 kwie 2021, 11:27
Tu mieszkam: Jeszcze Polska

Re: Interactive Brokers

Post autor: reuptake »

Czy ktoś przechodził może na IB proces:

1) zakładania nowego konta, połączonego z poprzednim
2) zasilania tego konta funduszami z poprzedniego konta?

Utknąłem na tym drugim punkcie, nie bardzo widzę jak bym miał to zrobić.
ODPOWIEDZ