Strona 5 z 49

Re: Tesla

: 18 lip 2017, 20:22
autor: Grzegorz
Tesla Tesla, a GM wstrzymal produkcje w kolejnej fabryce tym razem gdzie produkuja Bolta. W sumie maja aut na stocku na jakies 105 dni sprzedazy.

Re: Tesla

: 18 lip 2017, 23:24
autor: Greg
Tesli naliczyli ok 16000 aut na stoku niesprzedanych, to też tak pewnie na oko 100 dni w ich przypadku. Gorzej jak odpali Model 3 i nagle się okaże, że też chętnych nie ma, bo spekulanci co chcieli brać po 2szt, żeby opchnąć drożej fanom się wycofają. Na to w sumie liczę, że wcale nie ma 400tys zamówień, a Model 3 ma szansę przy zwijającej się gospodarcę i zabraniu za chwilę tesli 7.5k$ dopłaty rządowej szanse na 100-200k przy czym koszta TESLI na R&D na Model Y czy Semi pochłoną miliardy dolarów.

Musk już robi niezłą szopkę. Zrobili zdjęcie Modelu 3 z numerem VIN #316 i wszyscy już krzyczą, że zrobili 315 sztuk. Tyle, że ... VIN możesz zacząć od dowolnej cyfry np. 316, a jak zrobili te 316 aut to przecież jeszcze ich nie wysłali więc gdzież one są jak ich nikt nie widział? Nie że teoria spiskowa, ale Musk jest w tym MISTRZEM (kłamaniu i robieniu przedstawień oraz manipulowaniem ludźmi)

Ta spółka w/g mojej skromnej oceny do końca 2018 roku będzie potrzebowała ... 5-10MLD$

Musk musi utrzymać wysokie ceny akcji, bo jak spadnie do np. 200$ to pytanie czy będą chętni "pożyczyć" TESLI. A jak spadnie do 100$, to raczej nikt już im nie pożyczy - i o to cała gra na utrzymanie wysokiego kursu akcji manipulując opinią publiczną. Zresztą super robi, że wszystko robi w USA, bo właśnie dostałem powiedomienie, że Harley Davidson ma to w d..pie i otwiera fabrykę w Thailandi zwalniając ludzi w USA bo koszta ich zabiajają w USA. Dlatego good luck dla Musk'a.

Re: Tesla

: 19 lip 2017, 02:05
autor: Greg
No patrzcie... Musk wykupil Solar City od kuzynów Lyndona i Petera i zatrudnił ich w Tesli, po tym jak za bankruta zapłacił 2.6MLD$

Lyndon się dawno zmył, a dziś Peter się zmywa... Może teraz zyski zaczną robić jak ich nie będzie ;)

Peter Rive, a Solar City co-founder who was leading Tesla Inc.'s TSLA, +2.71% solar roof effort, is leaving the company, according to a report late Tuesday. Greentech Media first reported Rive's departure, which was confirmed by Tesla. Rive is Tesla CEO Elon Musk's cousin, and Rive's brother, Lyndon -- who was CEO of Solar City -- left Tesla in May. Tesla acquired the solar company last year for $2.6 billion. Peter Rive was chief technology officer at Solar City and played a key role in developing Tesla's solar roof, which Tesla started taking orders for in May. A Tesla spokesperson said Rive's responsibilities will be spread around Tesla's existing engineering teams.

Już nawet na rodzinę liczyć Musk nie może ;)

Re: Tesla

: 19 lip 2017, 20:55
autor: Grzegorz
Tomka i tak nie przekonamy zeby sprzedal tesle :)

kto Muskowi zabroni zyc z gestem. Daja kase to wydaje. a te 315 VIN-ow to poszlo na crash testy zapewne :)

Re: Tesla

: 19 lip 2017, 21:02
autor: Tomek
Ostatnio nawet barmana namówiłem, żeby kupił trochę akcji :P

Re: Tesla

: 19 lip 2017, 21:07
autor: Grzegorz
jak juz barmani i fryzjerzy rozmawiaja o akcjach to koniec hossy blisko ;)

Re: Tesla

: 21 lip 2017, 13:17
autor: Greg
Ale Muska złapali. Naopowiadał na tweeterze, że ma zgodę "werbalną" od władz na Hyper-look (którego miał nigdy nie robić), a władze na to "Że wcale nie ma żadnej zgody"

https://www.theguardian.com/technology/ ... t-approval

Tak się mami wszystkich. Wyniki 02/08 (nie 27/07 jak pisałem wcześniej). Do tego czasu Musk zrobi wszystko byleby cenę akcji podwyższyć (choć już pierwszy fundusz większościowy zaczął wyprzedaż akcji). Akurat 30/07 mamy premierę Modelu 3, teraz hyper-loop. Uczcie się sztuki PRu od tego człowieka. To patologiczny kłamca, ale dałbym dużo, żeby umieć takie pierdoły opowiadać i ludzie jak stado baranów za mną by szli ;)

Re: Tesla

: 21 lip 2017, 19:28
autor: Tomek
Przecież on przed chwilą sam mówił, że kurs Tesli jest przewartościowany i nie powinien być przy tych poziomach, przy których jest teraz. Dlatego trochę nie wydaje mi się, żeby cała reszta jego wypowiedzi była ukierunkowana na to, żeby akurat podbić kurs.

Re: Tesla

: 21 lip 2017, 20:59
autor: Greg
Powiedział, że przewartościowane, rynek zwalił kurs po czym od razu "I should clarify"...

Obrazek

Masz jakieś jeszcze pytania, że to nie PR na podbitkę kursu?

Jak kurs się zwali powiedzmy poniżej 200$ to Musk nie dostanie kasy, albo dostanie ją ale trzeba będzie się nagimnastykować. W każdym razie do 02/08 obserwujcie co się będzie działać i co Musk zrobi do tego czasu i jak zrewolucjonizuje cały świat, oby tylko coś nie wyszło do 02/08. Potem nak kurs zwali się z -10 do -20% to zawsze lepiej jak zwali się z 330$ niż z 250$.

Nawet w Chinach już ok 6000 aut Tesli stoi niesprzedanych.

Po co Musk do rady dyrektorów zatrudnia 2ch ludzi od mediów i PR? No przecież nie po to, żeby samochody produkować...

Właśnie California przegłosowała jakąś "ustawę" wspierającą, ale od dawna trąbiono, że to "Bail-out plan" dla Tesli, żeby nie padła. Dodatkowe 3B$ od podatników z Kaliforni. Jeden z funduszy będący głównym akcjonariuszem już opuszcza okręt wyprzedając akcje (albo już wyprzedał) w ilości 11M.

Ta formacja poniżej to trochę jak R-G-R (ramię-głowa-ramię), ale takie na spadki póki co. Ten screen poniżej dziś znalazłem jak ktoś opisywał prawdopodobieństwo spadków i to co Musk robi, żeby utrzymać "hype". W sumie zgodne z tym co pisałem o poziomie ok 327$ niedawno jako bull trap ;)

Obrazek

Re: Tesla

: 22 lip 2017, 08:12
autor: pacraf
Greg,
Co do finansowej sytuacji tesli masz pewnie rację. Natomiast nie rozumiem dlaczego jedziesz tak po Elonie... Nie jest arabskim spadkobiercą który szasta cudzą kasą, ale sam wszystko zrobił, zarobił.... Jest wielkim wizjonerem. Nie wiem, ale ja mam do takich ludzi szacun. Życzę mu powodzenia z całego serca. Nawet jak ta jego tesla się zawali, to zmiany jakie wymusił na automotive są brzemienne w skutki. Kwestia czasu i wszyscy będziemy jeździć EV. Może dzięki temu nasze dzieci będą miały lepsze powietrze... A może Falcon heavy rozpocznie kolonizację Marsa... A może będzie to wszystko wielkim nic. Ale ja i tak gościa szanuję.

Co nie zmienia faktu że chętnie bym poszortowal jeśli ma spaść haha

Re: Tesla

: 22 lip 2017, 14:20
autor: Greg
Nie wnikam czy sam zarobił czy nie, jego majątek w dużej mierze jest papierowy przez wartość akcji spółki.

Paypala nie założył, tylko odkupił i odsprzedał Ebayowi.
Tesli też Musk nie założył. Zainwestował w to na początku i tak się zaczęło.

Tesla i SpaceX to nic innego jak przepalanie dotacji rządowych (czyli kasy podatników) i wyciąganie ręki po więcej.

@pacraf, sam musisz odpowiedzieć sobie na pytanie czy jeżeli firma 10 lat nie przynosi zysku i tylko prosi po kasę, to gdyby nie Musk dałbyś jej kasę? Dlaczego zakładasz, że Musk to drugi Jobs? Przecież to oszukiwanie samego siebie. Co byś zrobił gdyby Musk teraz powiedział

"Sprzedaje wszystkie swoje akcje, bo nie chce Was prosić o kasę, ale będzie dobrze"? Uwierzyłbyś? Czy stwierdziłbyś, "Cwany lis wyrzucił miliony akcji po 300$ skasował ileś MLD$ i teraz niech lud się martwi"?

Elon jest wizjonerem, i świetnym PRowcem, ale nie umie póki co zarabiać pieniedzy, ładując się w naprawdę trudne biznesy chyba w ramach spełnienia jego marzeń, których chyba nie do końca rozumie. Elonowi dobrze szło jak flipował biznesy (paypal), czyli kupował tanio sprzedawał drogo i potem brał fame jak to się udało co jest istną nieprawdą. Jego biznesy są źle zarządzane (poniekąd ponoć dlatego wywalili go z paypala), Musk wie zawsze wszystko lepiej (przy samochodach to może nie jest akurat zaleta), nie umie współpracować w grupie i ma nadęte ego. Nie słucha ludzi z większym doświadczeniem, banuje nieprzychylnych mu dziennikarzy, a jego jedyna umiejętność to wyciąganie łap po pieniądze podatników, rządów i inwestorów praktycznie bez końca opowiadając coraz to nowe większe bajki, których realizacja zajmie tak ze 20 lat przy dobrych wiatrach, a nam już tu PKB do 0% dobija i banki zawężają kredytowanie. Ogólnie mówiąc gospodarka powoli się ugina.

PR ma to do siebie, że w końcu się skończy. Jak TESLA przestanie sprzedawać samochody, to nagle Musk z wizjonera stanie się tym, który na mine wpuścił ogromną ilość osób i ludzie zauważą, że dokładanie dziesiątek MLD$ do jego marzeń jest bezcelowe bo i tak na końcu musisz sprzedać produkt, żeby zarobić. Musk PANICZNIE boi się spadku kursu akcji. Starają się ukrywać już trupy w szafach, bo wiedzą, że po 02/08 może już nie być wybaczenia. Zresztą wcześniej pisałem, że pierwsi z inwestorów instytucjonalnych ewakuują się z akcjonariatu wyprzedając akcje. Zobacz jak kurs akcji zareagował na zmniejszenie sprzedaży. Kurs zleciał 20%, co jak się okaże, że dalej będzie słabo? A co jak się okaże, że z 400k Model 3 sprzedadzą tylko 100k? Dlaczego teraz kolejny z jego kuzynów odchodzi tuż przed premierą z "zarządu" Tesli?

Plotki głoszą, że idzie szybko sprzedać akcje, bo teraz nie musi tego zgłaszać do SECu (coś ala nasz KNF)

Niech wam Elon nie nakłada klapek na oczy. Ja nie mam nic przeciwko niemu. Po prostu pokazuje Wam jak się manipuluje ludźmi na bazie jego konkretnych wypowiedzi. To czy on jest Elon czy Iksiński mało mnie interesuje. Jeżeli mogę zarobić na jego głupocie i głupocie ludu, to czemu nie? Sam mam sporą wiedzę z psychologii społecznej i zachowań ludzkich. To co Musk robi to jakbym otworzył pierwszy podręcznik manipulacji i wywierania wpływu i od tego momentu dodatkowo go nie lubię, widząc jakie pierdoły wypisuje i co robi. A jestem na to cholernie wrażliwy, bo wiem jak to się robi i jak można ludzi wyprowadzić w pole takimi metodami, oraz po co ich się w ogóle używa.

Takie firmy jak TESLA powstają TYLKO w otoczeniu 0% stóp procentowych i często gwarancji banków centralnych. Natomiast przykręcenie kurka z pieniędzmi czyści takie firmy od razu.

I gwoli jasności. Ja nie jestem przeciwko Tesli bo jestem przeciwko Elonowi (bo to najgłupsze co inwestor mógłby zrobić). Mój tok myślenia wyglądał tak :

W okolicach końca 1Q2017 dojrzałem "pęknięcia" na rynku automotive :

- Zobaczyłem rosnące zapasy
- Problemy z niespłacanymi kredytami sub-prime.
- Ogromna bańka na rynku samochodów
- Spadające ceny nowych aut i coraz większe dopłaty do nich przez producentów
- Spadająca sprzedaż nowych aut
- Redukcja mocy produkcyjnych producentów aut
- Spadki wskaźników macro w USA
- Skrajnie przewatościowany rynek akcji w USA sugeruje, albo krach, albo przenoszenie pieniędzy na tańsze rynki
- Ogormny przypływ samochodów poleasingowych, których wartość nurkuje topiąc firmy pożyczkowe :

W 2018 szacuje się, że już prawie 32% pożyczek na auta jedzie na stracie. Tzn, bank/instytucja pożyczkowa na 1/3 aut, które odbiera ma straty, bo nie jest w stanie ich sprzedać po takiej cenie, żeby zarobić. Grunt, żeby w ogóle sprzedali, bo jak rynek jest tak nasycony, to nagle się okaże, że spadki po 1-3% miesięcznie na segmencie używek stają się czymś normalnym. Dodatkowo poziom opóźnienia spłat na rynku sub-prime na auta osiąga 4%, z czego ok 40% wszystkich aut jest sprzedawanych jako sub-prime. 8% weryfikacji dochodów i smród z tym, że oszukiwano i podwajano niektórym dochody, żeby dostali nowe auta to już wychodzi na wierzch. 4% opóźnień mieliśmy jak już real-estate padało w 2005/2006 roku na pożyczkach hipotecznych. 2 lata później było już 8% i zaczął się armageddon. Pisałem o indeksie aut używanych wcześniej. Nurkuje niczym lot od wybicia z trampoliny do basenu na główkę i bez wody z 15m wysokości (co diametralnie zniszczy wartość rezydualną aut - w tym TESLI i nie pozwoli na sprzedaż po wyższych cenach)

Obrazek

A to poniżej wyciągnąłem z prezentacji spółki pożyczkowej Capital One Finance. Wszyscy patrzą na EPSy, a spółka czarno na białym pokazuje, że robi co kwartał coraz większe odpisy co do złych kredytów (konsumenckie+auto+karty kredytowe)

Obrazek

I teraz trzeba było wyszukać najbardziej przewartościowaną firmę automotive i bum wyszło na TESLE. Potem pogrzebać coś o rynku EV i :

- Rynek EV oparty głównie na dopłatach i subwencjach rządowych (w USA to 7.5k$ do 200k aut sprzedanych - TESLA ma już 110tys w USA)
- Dania i Hong-Kong udowodniły, że bez subwencji sprzedaż aut EV leci do 0$
- Ogromne nakłady sił i środków przez wielkich producentów
- Tłumaczenie manii Tesli przez pryzmat USA (najmniejszego rynku EV) na Europę i Chiny. W Europie, czy w Chinach mało kto wie, kto to Musk i co to Tesla, a EV służą tu w innych celach.
- Zaczekać na zmiejszenie sprzedaży i coraz większe straty
- Wielka mania jest ogromnym potencjałem do spadków w dużym tempie
- Poczekać aż kurs akcji tąpnie tak, że nikt już więcej kasy nie pożyczy a to równa się bankructwo.
- Praktycznie brak możliwości wejścia na rynek Chiński (przez TESLE)
- Czy trend na EV jest taki sam jak na automotive (rosnące zapasy itp). Odpowiedź brzmi TAK.

Wszedłem w krótkie pozycje wierząc w to, że skoro zapasy rosną GM to Tesli też. Skoro sprzedaż spada GM to Tesli też. Skoro GM daje rabaty coraz wyższe, to Tesla też. Tyle, że GM jest skrajnie niedowartościowany a Tesla skrajnie przewartościowana. Przeliczyłem się o 1 kwartał. To od 2Q TESLA pokazała malejącą sprzedaż i wtedy kurs zanurkował -20%.

Obecna wartość TESLI zakłada już w cenie posiadanie chyba ze 2-4 Gigafactory + stwierdza fakt, że spółka jest dochodowa + stwierdza fakt, że sprzedaje rocznie 2-5M aut.

Zawsze mówiłem, i będę to powtarzał do bólu :

Gdyby TESLA była w tym miejscu gdzie teraz 3-5 lat temu, to w życiu nie pomyślałbym o tym, że ta firma może paść i na pewno miałbym jej akcje w portfelu, ale nie teraz i nie w tej sytuacji

Re: Tesla

: 23 lip 2017, 19:45
autor: Greg
Jaki tytuł w "Business Insiderze" ... hmmm

"It looks like the state of California is bailing out Tesla"

http://www.businessinsider.com/tesla-st ... 017-7?IR=T

A lobby samochodowe w USA nie chce Musk'a też :

https://www.youtube.com/watch?v=noqdlCmn4h0

Sporo kłód pod nogi mu rzucają gdy rekordowy przepał kasy dopiero się zaczyna.

Re: Tesla

: 24 lip 2017, 08:33
autor: pacraf
Greg,

To co piszesz trzyma się logicznej kupy. Niestety, bo sercem życzę tej firmie dołączenia do FAANG. Żeby z BMW czy VW zrobili to samo co co Jobs z Nokią czy RIMem.
Nie napisze niestety nic mądrego na temat szans na osiągnięcie powyższego, ale pewnie jakieś szanse są. Gdyby ich nie było, to kurs nigdy by nie osiągnął tego miejsca, gdzie jest teraz.
Tesla sprzedaje nie tylko auto, ale "marzenia i lajfstajl" , może uda im się nie spalić tego. zobaczymy. ale to tylko sentyment.

Napisałeś że nie wstrzeliłeś się o kwartał. Napisz coś o swojej strategii i wynikach na Tesli.

Re: Tesla

: 24 lip 2017, 12:10
autor: Tomek
Akurat instytucjonalni inwestorzy to przychodzą, a nie wychodzą z Tesli:

Obrazek

I popatrzcie kto jest na liście akcjonariuszy: od największych funduszy hedgingowych, przez praktycznie wszystkie banki inwestycyjne z Wall Street, po takie kultowe już chyba twory jak Renaissance Technologies ze swoim legendarnym Medallion Fund. Nie mówię, że to jest wyznacznik tego czy firma jest solidna czy nie, ale mówię, że granie na krótko przeciwko całemu Wall Street i próba walki z trendem w przypadku tak popularnej firmy jak Tesla jest z góry skazane na porażkę. Kaynes już w 1936 roku pisał, że nie ważne co ty sądzisz o przyszłości firmy, tylko ważne co sądzi o tym WIĘKSZOŚĆ graczy na rynku, bo to nie ty będziesz decydował o tym, co stanie się z jej kursem, tylko to WIĘKSZOŚĆ rynku będzie na niego wpływała. A w przypadku Tesli WIĘKSZOŚĆ rynku siedzi akurat w jej akcjonariacie :)

Re: Tesla

: 27 lip 2017, 12:59
autor: Greg
Ależ zgadzam się z Tobą w 100% co do trendu i co sądzi większość, ale uważam, że sztuką jest dostrzeżenie wcześniej czy ma to sens i realne powodzenie. W szczyt nigdy nie trafisz. W 2005 jak bańkę zauważyli na nieruchomościach to potem połyneli -40% żeby zarobić +500%. EV to hype, to dopłaty, to coraz droższy lit i kobalt, to autonomous vehicles, który uważam, za dot.com bubble, to przepał MLD$, to ogromna konkurencja, to zawężający się rynek, to technologia a nie surowce energetyczne, więc nie może odebrać władzy ropie naftowej, to ... zbyt duże oczekiwania co do faktycznej możliwości realizacji.

Ale porównanie dałeś... A wiesz kto jest w akcjonariacie SNAPCHAT'a?

Dziwisz się potem, że są rekomendacje SNAPCHAT'a na 30$ za akcje?

Pierwszy wycofał się : PRICE T-ROWE ASSOCIATES, na razie widać, że w raporcie za 31/03 zaczął się zwijać (-1.078M akcji) Ale za 30/06 zawinął się jeszcze bardziej (-1.320M akcji), więc coś mi się nie spina z tym Twoim sold/buy positions. Bo ja widzę więcej na sold niż na buy po 06/2017.

Obrazek

Mnie kiedyś taki gość od akcji z Asset Managementu powiedział tak :

Jak masz super innowacyjną spółkę, która ma projekt na 3 lata, to najlepiej sprzedać akcje po 2gim roku, wtedy zawsze zarobisz

Ach teraz Musk będzie naganiać i robić super eventy do tego 02/08 byle wyżej i wyżej. Przed tym 02/08 chyba podwoje te shorty, albo wezme krótkie PUTy.

Jako instytucjonali mają T-ROWE ma 6.7%, ale w instytucjonalnych nie ma jeszcze update'u za czerwiec 2017. Tesla ponoć w Sacramento zagrzała już ławę w ich lokalnych władzach lobbując (błagając) o te 3MLD$ dotacji od Kaliforni. Tyle, że Kalifornia kasy nie ma skąd wziąć, a zaraz Tesli skończą się dopłaty a zaczną się innym...

Obrazek

Achh, to spadające GDP, ten spadający dolar i ten fakt, że Tesla jedynie w USA jest znana i fakt, że wąska grupa nazywa to samochodem dla mas... Zawsze też powtarzam :

"Do all the cars they produce are for real masses, or just a small group of hyped people they call themselves masses, and based on that they got a false belief about the success of this company"

No cóż Model 3 nam to pokaże, choć w Chinach i Europie (80% rynku EV) są trochę inne potrzeby i wymagania odnośnie EV.