Tesla
Re: Tesla
Otrzymywanie wodoru z węgla, to jak wypowiadanie wojny aby napędzić gospodarkę. Jest to jakiś pomysł, ale skutki uboczne dyskwalifikują. Nawet gdyby okazało się, że nie będzie żadnych limitów emisji czy carbon tax to nadal wodór przegrywa z benzyną. Dodatkowo przemysłowa produkcja oznacza transport do stacji ładowania, który jest bardzo drogi (temperatura, ciśnienie). Stąd potrzeba produkcji w miejscu ładowania. Efektywność ogniw wodorowych w najlepszym wypadku to jakieś 25%, najgorsze bateria mają 95%. Trudno konkurować w takich warunkach.Thorwald pisze:
Bezpieczeństwo wodoru to typowy FUD. Temperatura zapłonu i minimalne stężenie są niskie, więc trzeba uważać. Jednak technologia sobie z tym poradziła.wujt pisze:A jak wygląda kwestia bezpieczeństwa?
Re: Tesla
Dzięki, ciekawy artykuł. A filmik genialny:eleste pisze:Jeśli chodzi o bezpieczenstwo linku od jumper masz to opisane
https://www.youtube.com/watch?v=9pTluy9KpYU
Re: Tesla
Ale gaz koksowniczy to efekt uboczny produkcji koksu. On jest dziś produkowany. Skutki uboczne jak widać nie dyskwalifikują produkcji koksu.SolMaliva pisze: Otrzymywanie wodoru z węgla, to jak wypowiadanie wojny aby napędzić gospodarkę. Jest to jakiś pomysł, ale skutki uboczne dyskwalifikują.
Co do sprawności baterii i ogniw paliwowych. Okręt podwodny na bateriach może pływać cirka 2-3 dni. Niemiecki okręty podwodne typu 212 którym dodano ogniwa paliwowe wodorowo-tlenowe mogą pływać w zanurzeniu circa 3 tygodnie. Sama sprawność nie wiele mówi. Trzeba uwzględnić ile przy tej samej wadze i objętości można przechować energii.
Nie wiem jaka będzie przyszłość zero-emisyjnych samochodów, ale napęd na ogniwa paliwowe ma wiele zalet.
Re: Tesla
Dzisiaj nie dyskwalifikują, ale rozmawiamy o przyszłości w której emisja będzie bliska zeru. Zatem żadnego koksu nie będzie. Jeśli nie przejmujemy się CO2, to wodór nadal jest bez sensu, lepsza benzyna. Pod względem zanieczyszczeń samochody benzynowe są już tak dobre, że często pobierają bardziej zanieczyszczone powietrze niż emitują. Wodór nie ma zatem żadnych atutów.Thorwald pisze:Ale gaz koksowniczy to efekt uboczny produkcji koksu. On jest dziś produkowany. Skutki uboczne jak widać nie dyskwalifikują produkcji koksu.
Przykład z łodzią podwodną fajny, ale napisz proszę jaka jest różnica w cenie. Co mi po wodorze skoro mnie na niego nie stać?Thorwald pisze:Sama sprawność nie wiele mówi. Trzeba uwzględnić ile przy tej samej wadze i objętości można przechować energii.
Wodór - 40000 Wh/kg, bateria w Tesli - 265 Wh/kg. Wodór jest zatem według Twojej definicji 151x lepszy od Tesli. Tylko co z tego skoro prąd do Tesli kosztuje mnie $0.02/km, a wodór $0.18/km (9x więcej)?
Proces jeżdżenia na wodorze wygląda następująco:
produkcja prądu -> czasochłonna i energochłonna (czytaj: droga) elektroliza -> przechowywanie wodoru w fabryce -> transport wodoru -> przechowywanie wodoru na stacji -> ładowanie wodoru do samochodu -> przechowywanie wodoru w samochodzie -> produkcja prądu w samochodzie -> silnik
Proces jeżdżenia na baterii:
produkcja prądu -> transport prądu -> ładowanie prądu do samochodu -> przechowywanie prądu w samochodzie -> silnik
Każda innowacja w procesie produkcji prądu kilkukrotnie bardziej promuje elektryki. Transport wodoru (drogowo lub rurą) zawsze będzie droższy niż transportu prądu (sieć energetyczna). Jedyna szansa wodoru to usprawnić proces elektrolizy, co oznacza złamanie dwóch praw elektrolizy Faradaya należących do fundamentalnych praw fizyki (życzę powodzenia!).
Wracając do pojemności baterii. Wodór ma pojemność 40000 Wh/kg i tego nie zmienimy. Natomiast w bateriach jest sporo miejsca na innowacje. Tesla Roadster (2008) miała 117 Wh/kg, dzisiaj kupisz Teslę z baterią 265 Wh/kg. Są już prototypy o pojemności 650 Wh/kg, a dzisiejszy limit teoretyczny to 35000 Wh/kg.
Re: Tesla
Możesz przytoczyć jakieś konkretne badania na ten temat? Pomijam oczywisty przykład Krakowa ;)SolMaliva pisze: Pod względem zanieczyszczeń samochody benzynowe są już tak dobre, że często pobierają bardziej zanieczyszczone powietrze niż emitują.
Re: Tesla
Są samochody z emisją cząstek PM10 która wynosi 0 (słownie: zero), więc pod tym względem spaliny są czystsze niż powietrze w amazońskiej dżungli. Drugi ważny czynnik to NOx. Jeden z modeli Hondy emituje 3 mg/km NOx pobierając przy tym jakieś 4,5 m3 powietrza. Emituje zatem 667 μg/m3 NOx. Norma unijna to 200 μg/m3, ale oczywiście jest regularnie przekraczana. Przykładowo w centrum Londynu (gdzie jest płatny wjazd i zakaz wysokoemisyjnych samochodów). potrafią regularnie przekraczać nawet 1200 μg/m3. http://www.londonair.org.uk/london/asp/ ... dk-djitdk=
Re: Tesla
Skoro zgodnie z logiką FEDu huragany są ok dla gospodarki bo będzie odbudowa i urośnie PKB to może w skali micro płonące Tesle są dobre dla Tesli bo będzie od nowa popyt na kolejne auta ;)
Re: Tesla
To ważne jak widzicie to wodą nie lać na prąd
Strażacy wiedzieli, że mają do czynienia z samochodem elektrycznym, dlatego pojazd gaszono nie wodą, ale proszkiem gaśniczym przeznaczonym to gaszenia instalacji prądowych.
Czytaj więcej na https://motoryzacja.interia.pl/raporty/ ... gn=firefox
https://motoryzacja.interia.pl/raporty/ ... Id,2629131
Strażacy wiedzieli, że mają do czynienia z samochodem elektrycznym, dlatego pojazd gaszono nie wodą, ale proszkiem gaśniczym przeznaczonym to gaszenia instalacji prądowych.
Czytaj więcej na https://motoryzacja.interia.pl/raporty/ ... gn=firefox
https://motoryzacja.interia.pl/raporty/ ... Id,2629131
Re: Tesla
https://www.wired.com/story/hackers-ste ... s-key-fob/One team of academic hackers has now found that Tesla left its Model S cars open to a far more straightforward form of hacking: stealthily cloning the car's key fob in seconds, opening the car door, and driving away.
Tesla also says that Model S units sold after June of this year aren't vulnerable to the attack, due to upgraded key fob encryption that it implemented in response to the KU Leuven research. But if owners of a Model S manufactured before then don't turn on that PIN—or don't pay to replace their key fob with the more strongly encrypted version—the researchers say they're still vulnerable to their key-cloning method.
Re: Tesla
Chief Accounting Officer -> LEFT
a dzisiaj :
a dzisiaj :
i jak to ktoś podsumował ...TESLA VICE PRESIDENT OF WORLDWIDE FINANCE IS SAID TO BE LEAVING: BBG
Should be an interesting Q3 call and numbers with the VP of Worldwide Finance and the CAO quitting with less than a month to go till quarter's end. IMO the probability we get a fraudulent filing is increasing...
Re: Tesla
A my już 31/03 wiedzieliśmy ;)
A nie dopiero we wrześniu :)
A nie dopiero we wrześniu :)
Re: Tesla
15:07 - Akcje Tesli poszły do góry, bo nie było w tym tygodniu żadnego skandalu
15:30 - 2 nowe dochodzenia otwarte w sprawie warunków pracy
15:30 - 2 nowe dochodzenia otwarte w sprawie warunków pracy