Aaa czyli inwestycja przez własne emocje i przeżycia. Inwestory ;) To ja wam wyłoże w punktach bo widzę, że zahipnotyzowani jesteście. Dam Wam podsumowanie osiągnieć tego czegoś bez emocji w 28 punktach. Szanse oceńcie sami.
1/ Mieli w 2017 zrobić 100k Modelu 3, teraz coś opowiadają o 20k w Grudniu
2/ 20MLD$ długu i ciągle na minusie w Cash Flow Operacyjnym (spółka nie generuje zysku). Nie generuje na autach za 130k$ pytanie czy wygeneruje na 45k$ (do tej pory nie ma konfiguratora od Modelu3)
3/ FCF (czyli Cash Flow Operacyjny pomniejszony o wydatki kapitałowe) non stop na minusie czyli spółka nie jest w stanie wygenerować centa zysku. Szacuje się za 2017 przepał ok 2-4MLD$
4/ Spowolnienie sprzedaży aut w USA dotyka też TESLE - przeceny po 20k na Model S w USA + ogromne zapasy niesprzedanych aut + bańka na rynku aut
5/ TESLA zaprzestała publikacji "Cars in Transit" od 2Q2017 (czyli coś co służyło do oceny wyników za następny kwartał)
6/ Wątpliwości co do jakości i ostatniego crash testu. Wcale nie jest to "super-safty" car
7/ Ogromna ilość executive'ów opuszczjących firmę :
VP of Tesla Energy
VP of Global Communications
VP of Product Technology
VP of Finance and Worldwide Controller (CFO) (2ch albo 3ch)
VP of Production
Chief Information Officer
VP of Manufacturing
8/ Ogromna ilość insiderów sprzedających akcje
9/ 2 miesiące obecnie trwa oddawanie 1tys$ depozytu za Model 3
10/ Przy Modelu X (choć nie ma co porównywać do Modelu 3) konwersja zamówień do sprzedaży była 30%
11/ Gigafactory niedokończone. Ok 30%. Chiny stawiają 4x takie gigafactory do budowy baterii aktualnie
12/ Bardzo długi czas oczekiwania na cześci nawet w USA
13/ Bardzo droga obsługa przez co spółki ubezpieczeniowe podniosły wyceny ubezpieczeń o 30%
14/ Tesla jest popularna w USA - najmniejszy rynek EV i ma tam 18% market share, w Chinach jej praktycznie nie ma (1.5%), w Europie ma 5%. Spółka jak powietrza potrzebuje rynku w Chinach i Europie, a wejście tutaj to MLD$ nowych pożyczek, do tego w Chinach mają 25% tax za brak JV z Chińską firmą - dużo pisać.
15/ Ogromna konkurencja producentów z wiedzą i kasą
16/ Musk błędnie założył, że zrobi wszystko NAJ - teraz każde odstępstwo jest surowo karane. KIA robiła shit i robiła postępy za co była doceniana. Musk postawił sobię cel nie do pokonania
17/ Pozwy na kilka MLD$ poszły - od autopilota, który powoduje wypadki po sexual harrasment kobiet w fabrykach
18/ Musk nawet nie chce zdradzić ile jest zamówień na Model3 (oficjalnie 372k, ale wiadomo już że spółka oszukuje na skasowanych zamówieniach ciągle je licząc jako do dostarczenia)
19/ Solar Roof i Solar City to bankruty i nierentowne interesy. Musk kupił SCTY za 2.6MLD$ choć wiadomo, że na tym nie ma interesu, ale wyratował swojego kuzyna, który odszedł ostatnio z Tesli
20/ Spółka pozycjonuje się jako innowacyjna i energetyczna, ale 85% przychodów to sprzedaż samochodów.
21/ Jak na razie ciągle generuje nowe akcje + papiery dłużne zamienne na akcje. Bez tego spółka by dawno upadła. Jeżeli banki zakręcą kurek - firmy nie ma.
22/ Morgan Stanley / Goldman Sachs - nawet Ci już degradują akcje. Sporo akcji mają fundusze, które gdy zaczną wyprzedaż automatyczną ze względu na spadek wartości akcji = lawina
23/ Musk jeszcze chyba nigdy nie trafił z prognozą, jest mistrzem PRu i opowiadania bajek. Ilość kłamst na których został złapany jest nie do zliczenia. Zawsze gdy jest jakieś zawahanie na akcjach - Musk tweetuje, że w Indiach otwiera nową fabrykę (robi to od 2014 roku - co rok)
24/ Rynek EV jest subsydiowany przez rządy. W Danii doszli do wniosku, że nie dokładają i sprzedaż spadła z 3000 aut do 100, a w Hong Kongu do zera. W USA do 200tys aut mają 7500$ dopłaty potem opłata zanika (najpierw 2 kwartały po 3750$, potem 2 kwartały po 1875$ i koniec). Aktualnie produkcja EV jest nieopłacalna. BMW i GM np. na to stać. Tesli już nie.
25/ Rosnąca groźba recesji to koniec tej firmy.
26/ Chora kapitalizacja 60MLD$ - zakłada chyba z 5 gigafactory + 5M modelu 3 + rentowność i redukcja długu - objaw bańki
27/ Od wczoraj zaczął się krach spółka już z 380$ spadła do 300$ prawie, przeleciała przez MA50 własnie leci przez MA100 = odwrót od spółki.
28/ Rekordowe zakłady na spadki NASDAQ (a TESLA do tego należy)
Za dużo ryzyka w/g mnie ... "New Paradigm" = TESLA będzie jedyna na świecie w EV + jest to firma super innowacyjna i energetyczna.
Czekamy na "bull trap"