Tesla

Inwestowanie na Wall Street w spółki Made in USA. Akcje, ETF-y i indeksy. Pomysły, sugestie i rekomendacje. Kanada i Australia też dają radę.
Greg
Forumowy wyga
Posty: 6080
Rejestracja: 15 mar 2017, 00:33
Kontakt:

Re: Tesla

Post autor: Greg » 18 gru 2017, 22:51

Pierwsi dostali Model 3 i już pierwsi niezadowoleni, jeżeli chodzi o jakość tego auta, no ale ...

Projekcje rynku aut elektrycznych.

Obrazek

95M aut sprzedaje się rocznie nowych z tego ok 0.8M elektrycznych. Długa, żeby nie powiedzieć bardzo długa droga przed nami. Ja nie wierzę w rynek aut elektrycznych w ogóle, chyba, że jakaś super nowa technologia zostanie wynaleziona. Żeby było śmieszne Panasonic (a więc ten co Gigafactory z Teslą robi) idzie do Toyoty bo mają zaawansowane prace nad zupełnie nowym typem baterii, które oczywiście Toyota opatentuje.

Tak czy siak i tak nie do końca wierzę. Jak kurs spadnie tak pod 200$ to Tesla nie pozyska finansowania. Tak długo jak cena akcji jest wysoka mogą sobie emitować akcje.

Nawet nie muszę tych slajdów oglądać, bo tak mamy "A world of pure imagination" a wszystkim kręcą banki centralne, do momentu gdy wyciągną wtyczkę.

Greg
Forumowy wyga
Posty: 6080
Rejestracja: 15 mar 2017, 00:33
Kontakt:

Re: Tesla

Post autor: Greg » 20 gru 2017, 00:11

Obrazek

Taaaaa, producenci robią auta elektryczne na potęgę, których nikt nie chce? No geniuszem nie trzeba być, żeby wiedzieć, że 95M aut na świecie jest sprzedawanych rocznie z czego 0.8M to auta elektryczne :

https://www.bloomberg.com/news/features ... few-buyers

Przypominam projekcje Geralda Celente na 2018 (akurat jego subskrybuje i codzienie słucham) :

2.DRIVERLESS CAR CLIFF, THE-ELECTRIC CAR FANTASY - nie za bardzo się poczuwam do wklejenia opisu dlaczego tak będzie z uwagi na płatną subskrypcję.

Greg
Forumowy wyga
Posty: 6080
Rejestracja: 15 mar 2017, 00:33
Kontakt:

Re: Tesla

Post autor: Greg » 22 gru 2017, 23:12

Elon Musk wystrzeliwuje model Roadster na Marsa i zrobi upgrade nawigacji taki, że nikt inny nie będzie chyba wiedział, że to nawigacja (tak święty Elon powiedział)... (what a BS (bullshit))

http://www.businessinsider.com/elon-mus ... 17-12?IR=T

A w między czasie (tak poza pie..leniem naćpanego Muska - bo to co robi to już jest patologia) odnośnie tego co się dzieje z Modelem 3 ...

Obrazek

Mówiąc w skrócie TESLA zgłosiła do procesu homogacyjnego na 2018 rok (ja to tak rozumiem) tylko wersję Long Range RWD, zatem ...

jeżeli ktoś liczy na wersję za 35k$ w wersji baterii standard, a już niedajboże wersję AWD to na pewno musi przeczekać do 2019 roku bo może coś się wydarzy.

To kolejny GIGA-SCAM niczym bitcoin i UWAGA :

Ponieważ Muskowi już brakuje asów z rękawa odnośnie tego aby podbijać cenę akcji ponad 300$ (jak spadnie poniżej 300$ to zleci do 180$ = bankructwo), więc idę o zakład, że w 2018r będzie łączył się ze SpaceX.

A jak patrzę na cenę kobaltu i to, że Glencore powiedział, że nie respektuje kontraktów futures :

Obrazek

To albo zaraz zwiększą cenę x2 za te auta elektryczne, albo Musk zaliczy rekord ala -10B$ straty za 2018 rok. Jedna z 2ch opcji.

UPDATE mojego wykresu Tesli : (przypominam mam 366$ shorta na to POS (Piece of Shit))

Obrazek

Jak kurs akcji spadnie poniżej 300$ to raczej ratuj się kto może, a poprzedni wzrost kursu z 300$ na 400$ to czysty 100% short squeeze

Greg
Forumowy wyga
Posty: 6080
Rejestracja: 15 mar 2017, 00:33
Kontakt:

Re: Tesla

Post autor: Greg » 27 gru 2017, 18:12

Ci co trzymają akcje LONG, jeszcze raz módlcie się, żeby ich cena nie zleciała poniżej 300$, choć Musk ratuje co może na tweeterze, chyba ogłasza kolejne 2 modele nawet :) Szkoda tylko, że kurs akcji już mu przestał wierzyć hihi...

Nie dorysowałem paru strzałek i opisów na poprzednim wykresie :

Obrazek

i pamiętajcie :

Obrazek

oraz :

Obrazek

Szkoda tylko, że finansowy outcome failure nie dotknie w razie czego Elona.

Greg
Forumowy wyga
Posty: 6080
Rejestracja: 15 mar 2017, 00:33
Kontakt:

Re: Tesla

Post autor: Greg » 29 gru 2017, 22:45

Jak ktoś chce zobaczyć jak Model 3 jest sp... lony to zapraszam tutaj :

https://jalopnik.com/tesla-model-3-owne ... 1821646237

Greg
Forumowy wyga
Posty: 6080
Rejestracja: 15 mar 2017, 00:33
Kontakt:

Re: Tesla

Post autor: Greg » 30 gru 2017, 00:03

Chyba że zaczną wynajdywać baterie z węgla, ale póki co (Kobalt jest #1 jeżeli chodzi o produkcje baterii i ich gęstość - czyli W*h/kg)

Obrazek

To był najlepszy trade EVER :

Katana Mining, Ticker : KAT.TO (+1300% w przeciągu roku)

Jeżeli ktoś myśli, że rynek aut elektrycznych opanuje rynek w przeciągu następnych 10 lat to niech weźmie młotek i się p..lnie w głowę, chyba, że wynajdą baterie z węgla, albo azotu


właśnie oglądacie firmę TESLA jako :

The biggest short ever


Ostatnio poszło bardzo dużo opcji PUT (na spadki) z ceną 50$ z terminem January 2019 :D

Uczcie się bo bardzo dobrze Wam dokumentuje dlaczego takie POS (piece of shit) jak Tesla pójdzie na dno. Twarde dowody macie i nie mówcie, że nie mówiłem.

W sumie jakas wojna domowa albo strajk w Kongo by się przydał :

Obrazek

Wojna w Kongo (a się zapowiada) rynek aut elektrycznych żegnamy.

Greg
Forumowy wyga
Posty: 6080
Rejestracja: 15 mar 2017, 00:33
Kontakt:

Re: Tesla

Post autor: Greg » 04 sty 2018, 14:01

Nowa projekcja Elona co do Modelu 3 (z tym S i X to też ściema w/g mnie - chyba, że zrobią redukcję ceny o 50%)

Obrazek

OK skończyły się bujdy o 20k produkcji. Jak nie masz kim produkować i projektować (pojęcie executive w tej firmie chyba nie istnieje, bo wszyscy odeszli) to tak się dzieje.

Zwracałem uwagę na tym forum wielokrotnie. Im więcej executive'ów odchodzi tym większa szansa na ... (domówcie sobie sami na podstawie Valeant Pharmaceuticals : VRX i co się wydarzyło w 2015r, jak się wszyscy śmiali z tych co to shortowali, nawet sam Ackman stracił tu 4B$ pomimo tego, że sam opowiadał, że to mega-bańka, ale trzeba ją mieć)

Morgan Stanley dzisiaj z jednej strony pozbywa się obligacji śmieciowych redukując ekspozycję do zera, a z drugiej strony mówi : "Kupuj Tesle na każdym spadku"

Zależnośc jest taka : Jeżeli obligacje śmieciowe stracą 1% to TESLA straci z 5%, więc wygląda na to, że MS szykuje się do super shorta

Dodatkowo :

Tak jak przypuszczałem huragany to jedyna rzecz, która napędziła sprzedaż :

https://www.bloomberg.com/news/articles ... isn-t-over

Samochodów w USA nikt nie chce, ale SUVy już tak, więc ten pick-up ostatnio co Tesla zaczyna opowiadać się idealnie wpisuje w podbijanie ceny akcji.

i na koniec macie wzrosty sprzedaży

Obrazek

Aaaaa jaka czerwień :) Zatem niech interest rates idą do góry jak kangury!

Obrazek

Także oby następne podwyżki stóp procentowych się wydarzyły (w co wątpie), gdyż ponieważ :

Obrazek

PS : FOR FUN

Jak nie masz inżynierów i projektujesz auta to się kończy tak :

Obrazek

Naprężenia (?) od źle zaprojektowanej konstrukcji spowodowały, że tylna szyba po prostu się złamała.



AMEN.

Greg
Forumowy wyga
Posty: 6080
Rejestracja: 15 mar 2017, 00:33
Kontakt:

Re: Tesla

Post autor: Greg » 07 sty 2018, 01:54

Wiecie czemu teraz gadamy o Modelu-Y i pick-upie? No cóż jak z 500k pre-orderów Modelu 3 jest w realu 200k to będzie super, Elon się spóźnił znowu. Rynek nie chce auta osobowego. Chce teraz elektrycznego light-trucka (Model-Y)

Tak Amerykanie odchodzą od aut osobowych. Idą w stonę light-trucków. Czy zaraz będzie pre-order na Model-Y i 50k$ depozytu?

Chevrolet Bolt się sprzedaje super, pomimo braku stacji ładowania.

Wniosek : Auta elektryczne rynek w USA traktuje jak do jazdy po bułki i stania w korkach przy dojazdach do pracy aby podładować te auta w nocy w domu. Wycieczka dłuższa? Super biorę auto numer II - hybryda albo spalinowe zapinam tempomat na 55MPH i spalanie 6l/100km i jadę i w razie czego w 3min tankuje auto (a nie 45min) i jadę dalej. Póki co nadal się nic nie spina z Modelem 3.

Nie chcemy osobówki - chcemy pick-upa! (a Model 3 miał dać kopa Tesli ... Model S - nie zarobił, Model X - nie zarobił, wygląda na to, że Model 3 - nie zarobi)

Ponoć Elon ma zastawione akcje Tesli do ceny 300$ (dlatego tak mocno poziom 300$ będzie broniony). Gdy (niedajboże) poziom 300$ będzie przełamany = GAME OVER (oczywiście w/g mnie)
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomek
Money talks
Posty: 2539
Rejestracja: 09 mar 2017, 20:40
Kontakt:

Re: Tesla

Post autor: Tomek » 07 sty 2018, 09:20

Tylko sprzedaż tych litetrucków poszybowała akurat jak ropa była na rekordowo niskich poziomach. Teraz ten trend może się zatrzymać. Poza tym, who cares about USA? Rynek EV to będą Chiny, potem Europa, a dopiero na końcu USA.

Global_plug-in_car_sales_since_2011.png
No ale fakt, że jak kurs Tesli spadnie poniżej 300 USD, to strasznie trudno będzie im znaleźć dalsze finansowanie, bo w ich przypadku to jest uzależnione od ceny akcji. Dlategóż też uważam, że jak ktoś chce wejść w Tesle, to teraz jest dobry moment, bo ta granica 300 USD jest ważnym wsparciem.

Greg
Forumowy wyga
Posty: 6080
Rejestracja: 15 mar 2017, 00:33
Kontakt:

Re: Tesla

Post autor: Greg » 09 sty 2018, 16:36

Nie będzie w/g mnie W OGÓLE rynku aut elektrycznych w najbliższych 10 latach

To jest mega bańka niczym w 2000 roku pet.com

Jak Elon nie wybroni poziomi 300$ za akcję Tesli to w/g mnie w końcu doczekamy się bankructwa.

sebo
Forumowy wyga
Posty: 1956
Rejestracja: 11 mar 2017, 11:55

Re: Tesla

Post autor: sebo » 09 sty 2018, 17:16

Tu nie chodzi o rynek samochodowy, ale cały rynek zasilany bateriami, a jakie są każdy dobrze wie bo na co dzień używa, do dupy i tyle w temacie.

Nie ma co ustalać, daty za 5, 10 czy 20 lat bo to bez sensu. Musi powstać dobre i tanie źródło, jak powstanie to producenci mogą zrobić skok w technologi.

Greg
Forumowy wyga
Posty: 6080
Rejestracja: 15 mar 2017, 00:33
Kontakt:

Re: Tesla

Post autor: Greg » 09 sty 2018, 20:53

Sprzedaż Cheroleta Bolt jasno pokazuje czego ludzie oczekują od rynku EV :

1/ Do miasta na korki i po bułki w nocy ładowanie w domu
2/ W trasę, drugie auto, benzyna czy hybryda (w końcu na zerowych stopach procentowych mamy już ze 3 auta)

1% osób wspierających Teslę uważa inaczej.

Jeżeli Tomek dajesz Chiny - OK, średnia zarobków to tam jest z 15k$ rocznie dla klasy średniej. Nie dziwi mnie sprzedaż aut EV ze średnią ceną 20k$ póki co, ale wyżej?

Greg
Forumowy wyga
Posty: 6080
Rejestracja: 15 mar 2017, 00:33
Kontakt:

Re: Tesla

Post autor: Greg » 18 sty 2018, 13:24

Updated :

https://jalopnik.com/two-more-high-rank ... 1822167282

January 2018 Executives Departures :

1/ Senior Manager Battery Tech, Cell Quality and Materials Analysis
2/ Senior Manager Manufacturing Engineering
3/ Senior Manager Equipment Engineering

Obrazek

piap
Stały bywalec
Posty: 264
Rejestracja: 05 gru 2017, 16:50

Re: Tesla

Post autor: piap » 26 sty 2018, 13:56

Jakis czas temu na Real Vision TV byl wywiad z argumentami przeciwko Tesli.

W biezacym wywiadzie wersja bull - tu G. Williamsowi przede wszystkim chodzilo o kogos kto przedstawi fundamentlne argumenty:
- ciagly rozwoj EV na swiecie - tutaj przewagi Tesli: zasieg 300+ mil, szybsze ladowanie, tansze baterie
- inne plusy: jest umiejscowiona w Silicon Valley, przoduje w Autopilot tech, przoduje w rozwoju infrastruktury ladowania
- to ze jak trend EV sie rozkreci - to aktywa (duzych firm samochodowych) zwiazane z silnikami spalinowymi beda im ciazyc
- ma wsparcie inwestorow ktorzy lubia firmy inwestujace w nowe tech, R&D - dlatego taki model rozwoju (bez zyskow) moze trwac jeszcze dlugo tak jak trwa w Amazonie
- jasna misja - czyli budowac wszystko w oparciu o energie sloneczna
- wydatki na CEPEX-y i R&D z wczesniej lat przyniosly znaczne zwiekszenie przychow latach kolejnych - trend bedzie kontynuowany
- w tempie wzrostu przychodow w poczatkowej fazie rozwoju - tylko lepszy byl Google

Mega ciekawa dyskusja (od 10:30) - bo pokazuje ogolny sposob myslenia value i growth.
https://www.youtube.com/watch?v=HmAFZqQ2xlQ

Moj wniosek po obu case-ach:
- przy tego rodzaju spolkach - inwestowac za pomoca opcji albo ewentualnie od razu sie hegde-owac

Greg
Forumowy wyga
Posty: 6080
Rejestracja: 15 mar 2017, 00:33
Kontakt:

Re: Tesla

Post autor: Greg » 28 sty 2018, 02:08

Kto daje? Potrzeba 550MLN$ na już?

https://amp.ft.com/content/c8cc4704-02c ... ssion=true

oraz (jak się zwalniają wszyscy to teraz się okazuje, że nie ma wykwalifikowanych pracowników ... no bez jaj) :)

https://www.cnbc.com/2018/01/25/tesla-e ... known.html


Obstawiałem, że w grudniu 2017 pójdą po kasę, ale o 1 miesiąc się pomyliłem. Powiem Wam, że przepał kasy to już mają już ... EPIC ... 24/02 wyniki. Ciekawe czy już zutylizowali te rezerwacje po 250tys$ za roadstery i za te ciężarówki :)

PS : W tym bullcase co dałeś NIKT nie zwraca w ogóle żadnej uwagi na to, że :
- Rynek wyhamowuje
- PKB spada
- Podaż kredytu leci na łeb
- Nie ma inżynierów i wszyscy się zwalniają
- Ceny surowców lecą po 100% w ujęciu rok/roku
- Zaległości w spłatach kredytów idą do góry
itp itd.

Co mi po bateriach jak ludzie przestają kupować auta bo ich na to nie stać? Pomijam fakt, że średnia cena Modelu 3 to tak z 55k$ (super dla ludu). Konwersje zamówień do sprzedaży muszą mieć zatem z 99%, miało być 35k$ - ale to w marzeniach.


W biezacym wywiadzie wersja bull - tu G. Williamsowi przede wszystkim chodzilo o kogos kto przedstawi fundamentlne argumenty:
- ciagly rozwoj EV na swiecie - tutaj przewagi Tesli: zasieg 300+ mil, szybsze ladowanie, tansze baterie

Szkoda tylko, że ładowanie zajmuje nadal 45min, w nocy w domu całą dobę, a koszt produkcji rośnie lawinowo ze względu na ceny głównych surowców. Wszyscy próbują sobie zagwarantować ceny litu czy kobaltu, ale nawet Kongo odpowiedzialne za chyba 50-70% produkcji kobaltu właśnie zwiększyło o 100% podatek od kopalni... GM wprowadzając Bolta jasno pokazało, że ludzie od aut EV oczekują jazdy w korkach do pracy i po bułki a w nocy ładować auto w domu. Do dłuższych tras jest drugie auto. Bolt się sprzedaje po 3500 sztuk miesięcznie, a Modelu 3 nie ma. Ale zaraz będzie 10000 szt/miesiąc spokojnie.
- inne plusy: jest umiejscowiona w Silicon Valley, przoduje w Autopilot tech, przoduje w rozwoju infrastruktury ladowania

Przoduje bo ma kupę zwolnień z podatków. Tyle, że samo Silicon Valley nie zapewni sukcesu Tesli. Są Chiny i Europa. Z autopilotem to Tesla wjechała w straż pożarną, bo ponoć autopilot nie rozpoznał czerwonego auta bo nietypowe. NTSB robi audyt. Nie umieją poduszek powietrznych zrobić a zrobią autopilota? Niech się 5 osób zabije w Tesli przez autopilota to pomyśl co się stanie.
- to ze jak trend EV sie rozkreci - to aktywa (duzych firm samochodowych) zwiazane z silnikami spalinowymi beda im ciazyc

O ile się w ogóle rozkręci. Na razie 1% wszystkich samochodów na świecie to elektryki i póki co szału nie ma. Ludzie tego nie chcą.
- ma wsparcie inwestorow ktorzy lubia firmy inwestujace w nowe tech, R&D - dlatego taki model rozwoju (bez zyskow) moze trwac jeszcze dlugo tak jak trwa w Amazonie

Tak długo jak ma, tak długo będzie sponsoring. Amazon to e-retail, który i tak traci kasę. Gdyby nie Amazon Cloud Services to chyba Amazon dawno by zbankrutował. Amazon nie wymaga inżynierów i kosmicznych nakładów w R&D. To co innego. Jabłka do jabłek śliwki do śliwek. Doprowadza mnie do szału jak ktoś firmę automotive porównuje z e-retail, czy spółką internetową przy końcówce cyklu gospodarczego. To jest jawne oszukiwanie samego siebie.
- jasna misja - czyli budowac wszystko w oparciu o energie sloneczna

OK
- wydatki na CEPEX-y i R&D z wczesniej lat przyniosly znaczne zwiekszenie przychow latach kolejnych - trend bedzie kontynuowany

Przychody są iluzją. Masz generować ZYSKI, czyli pozytywny cash flow. Spółka od 12 lat tego nie umie. Znaczy zaraz zacznie tuż po kolejnych 600MLN$ pożyczki... Sorry... Pożycz mi 1MLD$, ja kupię zapałki za 1MLD$, a potem sprzedam je za 0.5MLD$ i pokaże przychód 0.5MLD$. W następnym roku pożycz mi 2MLD$, ja kupię zapałki za 2MLD$, sprzedam je za 1MLD$ i zwiększę przychód do 1MLD$ a więc wzrost o 100% YoY. Got it?
- w tempie wzrostu przychodow w poczatkowej fazie rozwoju - tylko lepszy byl Google

Ale google miał koszta rozwoju na poziomie 0$. Google trafił w boom internetowy. Czy mamy boom samochodowy/elektrosamochodowy? Czy koszt internetu i przeglądarki jest taki sam jak samochodu? Tesla staje w szranki w bardzo kapitałochłonnym biznesie opartym o bardzo wysublimowaną wiedzę inżynierską opartą o dziesiątki lat doświadczenia. Znowu jabłka do jabłek, śliwki do śliwek. Elon stwierdził, że to banał i teraz z łapy klepią te Modele 3. Paru już pokazało jak wyzionęły ducha. Tak się kończy inżynierowanie bez inżynierów, ale przecież to takie proste bo o wiele mniej części potrzeba ... Każdy debil potrafi to ;) Do tej pory linii produkcyjnej nie potrafią naprawić...

ODPOWIEDZ