O rzeczach, które z inwestowaniem związane są w bardzo luźny sposób lub niezwiązane z nim w ogóle. Raczej na luzie i off-topic.
-
Plastic Tofu
- Stały bywalec
- Posty: 459
- Rejestracja: 08 maja 2018, 00:36
Post
autor: Plastic Tofu » 01 sie 2018, 21:57
Rastignac pisze:Plastic Tofu pisze:Pokazałem ci T-mobil abyś zobaczył że ceny są niemalże jednakowe, szczególnie gdy mówimy o miesięcznych spłatach, chcesz zobacz verizon czy AT&T to samo. Apple ceny ma standardowe i wyglądają premium jak porownujesz z czymś co można kupić w bangladeszu, ale takim premium też będzie chevrolet.
Apple droższy o 15% to "niemalże jednakowa cena". Chciałbym mieć takie "niemalże jednakowe" różnice w marżach od konkurencji.
Plastic Tofu pisze:Pokazałem ci T-mobil abyś zobaczył że ceny są niemalże jednakowe, szczególnie gdy mówimy o miesięcznych spłatach
Miesięcznie $30, ale downpayment przy Apple większy o $150. W ogóle nie "premium pricing". Panie, kot czy pies, jedno i to samo! :)
To masz:
Apple:
Samsung:
Down nie widać tylko reklamują miesięczną spłatę aby być w standardzie a nie wyglądać jak premium. OMG
-
Rastignac
- Ekspert
- Posty: 844
- Rejestracja: 05 sty 2018, 13:00
Post
autor: Rastignac » 01 sie 2018, 22:08
Zupełnie nie wiem co chcesz mi tymi wykresami pokazać
Down nie widać tylko reklamują miesięczną spłatę aby być w standardzie a nie wyglądać jak premium. OMG
Co?
$120 vs $280 downpayment, widać jak byk. Widać też "Full retail price", żebyś wiedział, który jest bardziej "premium". Oba produkty są w tym samym segmencie.
No i dalej nie podałeś definicji premium, która zgadzałaby się z tym co mówisz. Poprzedni koleś, na którego się powołałeś też się z Tobą nie zgadza. Ups! Ale rozumiem, nawet jakbym Ci pokazał jakiegoś noblistę marketingu (jakby coś takiego istniało), to i tak jego definicja nie miałaby znaczenia, bo masz swoją.
-
Plastic Tofu
- Stały bywalec
- Posty: 459
- Rejestracja: 08 maja 2018, 00:36
Post
autor: Plastic Tofu » 01 sie 2018, 22:42
@Rastignac
Masz rację.
Poddaje się.
Apple to marka premium.
-
Rastignac
- Ekspert
- Posty: 844
- Rejestracja: 05 sty 2018, 13:00
Post
autor: Rastignac » 01 sie 2018, 22:46
Mam nadzieję, że Cię przekonałem, a nie na zasadzie "a weź spitalaj" :D. Aż sobie piwko otworzę, bo się zmęczyłem tymi wywodami.
-
Plastic Tofu
- Stały bywalec
- Posty: 459
- Rejestracja: 08 maja 2018, 00:36
Post
autor: Plastic Tofu » 01 sie 2018, 22:49
Rastignac pisze:Mam nadzieję, że Cię przekonałem, a nie na zasadzie "a weź spitalaj" :D. Aż sobie piwko otworzę, bo się zmęczyłem tymi wywodami.
To już zostanie moją slodką tajemnicą.
-
Rastignac
- Ekspert
- Posty: 844
- Rejestracja: 05 sty 2018, 13:00
Post
autor: Rastignac » 01 sie 2018, 23:16
Nie zajmuję się już marketingiem, ale czytałem sporo w okresie kiedy zakładałem firmę i nie miałem kompletnie pojęcia jak wyceniać produkty (w sensie jaką politykę cenową prowadzić) i jak je sprzedawać. Dzisiaj już mamy człowieka od tego. A od negocjacji mam wspólnika, ja się nawet czasami nie odzywam przy stole jak go słucham, tylko się śmieję w środku. Każdego zagada :)
-
sebo
- Forumowy wyga
- Posty: 1956
- Rejestracja: 11 mar 2017, 11:55
Post
autor: sebo » 02 sie 2018, 09:15
Realia polskie bo takie mnie interesują i do takich sklepów chodzimy.
-
Załączniki
-
-
-
Dante
- Stały bywalec
- Posty: 143
- Rejestracja: 28 lip 2017, 21:55
Post
autor: Dante » 02 sie 2018, 12:15
Jeśli mogę, to wtrącę kilka słów od siebie.
Nie ma znaczenia czy apple naprawdę jest marką premium, liczy się to, co uważa konsument.
Jako najprawdopodobniej najmłodszy gość na tym forum pozwolę sobie napisać, jak to wygląda z mojej perspektywy.
Otóż apple dalej postrzegane jest w Polsce jako marka premium, nawet pomimo tego, że telefony konkurencji są zbliżone cenowo.
Wiele osób uważa, że lepiej pokazać się na mieście ze starszym iphonem, niż flagowcem jakiejś mniej znanej marki, wystarczy wejść do pierwszej lepszej kawiarni lub akademika.
Narażę się nawet na krytykę Krisa i dodam, że taki Starbucks różniej jest postrzegany jako marka premium, nawet mimo tego, że kawę robią mierną, czego nie można powiedzieć o produktach apple.
-
sebo
- Forumowy wyga
- Posty: 1956
- Rejestracja: 11 mar 2017, 11:55
Post
autor: sebo » 02 sie 2018, 12:27
Ten kto siedzi w domu nic nie widzi, jak było wspomniane wystarczy przejść się po paru restauracjach w miastach a jest ciepło i samemu się przekonać co leży na stolikach.
Wszystko to to małolaty.
-
Dante
- Stały bywalec
- Posty: 143
- Rejestracja: 28 lip 2017, 21:55
Post
autor: Dante » 02 sie 2018, 12:28
Dziękuję za miłe słowa, spodziewałem się, że zmieszasz mnie z błotem.
Opisałem to, co widzę wśród swoich znajomych, może mieć to jednak niewielkie przełożenie na obraz całej firmy i należy do tego podchodzić z dystansem.
Za największy procent sprzedaży odpowiadają pewnie mali przedsiębiorcy i co bardziej zamożni klienci, to ich zdanie na temat marki jest tutaj kluczowe.
-
Thorwald
- Stały bywalec
- Posty: 412
- Rejestracja: 04 mar 2018, 09:29
Post
autor: Thorwald » 02 sie 2018, 13:13
Dodam może małą oczywistość, że jeszcze z 10 lat temu Apple działał gównie na rynku USA, Japonii, bogatszej części EU. Teraz wraz z bogaceniem się krajów 2 i 3 świata i bardziej globalną polityką Apple, dociera do coraz większej ilości rynków i bogacącej się klasy średniej w krajach 3 świata. Czyli bez zniżania się ze strefy premium do standard są w stanie docierać do coraz większej ilości klientów.
Kiedyś oglądałem wywiad ze studentką Uniwersytetu Warszawskiego z Tanzanii. Na pytanie dlaczego tak wybrała i przyjechania akurat do Polski, powiedziała, że w Polsce są niższe koszty życia niż w Tanzanii. :-)
To gdzie jest ten 3 świat ? :-)
-
Plastic Tofu
- Stały bywalec
- Posty: 459
- Rejestracja: 08 maja 2018, 00:36
Post
autor: Plastic Tofu » 02 sie 2018, 13:45
Thorwald pisze:Dodam może małą oczywistość, że jeszcze z 10 lat temu Apple działał gównie na rynku USA, Japonii, bogatszej części EU. Teraz wraz z bogaceniem się krajów 2 i 3 świata i bardziej globalną polityką Apple, dociera do coraz większej ilości rynków i bogacącej się klasy średniej w krajach 3 świata. Czyli bez zniżania się ze strefy premium do standard są w stanie docierać do coraz większej ilości klientów.
Kiedyś oglądałem wywiad ze studentką Uniwersytetu Warszawskiego z Tanzanii. Na pytanie dlaczego tak wybrała i przyjechania akurat do Polski, powiedziała, że w Polsce są niższe koszty życia niż w Tanzanii. :-)
To gdzie jest ten 3 świat ? :-)
10 lat temu Apple tak był postrzegany w USA teraz jest to standard. Ja tylko pisałem ze swojego podwórka, ale realia w różnych miejscach na świecie są różne tu apple telefon ma ponad polowa uzytkowników więc nie robi na nikim to wrażenia, ale chylę głowę, że udaje im się utrzymać status na świecie.
@sebo
Apple daje ci dostęp do ich systemu, to pozycja monopolistyczna w stosunku do samsunga, który jest tylko jedną z marek pozwalających na dostęp do androida.
@Rastignac
No i nie masz racji chłopie bo Apple to Luxury Brand pisze CNBC, jak Louis Vuitton czy Prada.
https://www.cnbc.com/2017/10/31/buy-app ... -says.html
-
Rastignac
- Ekspert
- Posty: 844
- Rejestracja: 05 sty 2018, 13:00
Post
autor: Rastignac » 02 sie 2018, 15:01
No to teraz zrobiłeś zwrot o 180 stopni. Najpierwsz piszesz, że stać każdego, a teraz, że luksus :). Wrzucałem tabelkę czym się różnią produkty luksusowe od premium. Co to za luksus, na który stać każdego?
Natomiast
But the entry-level Apple Watch is the least exciting Apple Watch. Holding everyone's attention is the price of the mid-tier Apple Watch, as well as of the high-end Apple Watch. Estimates are all over the map for those watches. But people are expecting the top-of-the-line watch will be $10,000 or more.
The only way Apple can trick people into paying $10,000 for a technology product is to position it as a luxury good.
$10000 za zegarek to cena dobra luksusowego i tutaj nie ma co się kłócić, ale jako cały brand Apple nie jest luksusowy, bo ich głównym produktem jest iPhone, którego może mieć każdy, kto nie pracuje za $1 dziennie.
-
Greg
- Forumowy wyga
- Posty: 6080
- Rejestracja: 15 mar 2017, 00:33
-
Kontakt:
Post
autor: Greg » 02 sie 2018, 15:28
That's called HYPE...
Apple ma mit świetnie zarządzanej firmy ... Popatrzmy jednak na to jakie firmy w danych cyklach dominowały. Kiedyś Exxon był #1, teraz Amazon i Apple. One spadną z tronu i jest to czymś naturalnym. Sprzedaż telefonów siądzie jeszcze mocniej, a wielu ludzi zda sobie sprawę, że co to za różnica "szyba z przodu, szyba z tyłu"... Ja w każdym razie doszedłem do tego jakieś 2 lata temu. Na pierwszym już zauważalnym spowolnieniu Apple zacznie tracić swój nowy biznes-plan czyli subskrypcje płatne "cloud" itp itd. I z firmy świetnie zarządzanej stanie się kolejnym Exxonem. Kasa na buy-backi wyprztyka im się i nie będzie czego ratować. Klasyka gatunku.
-
Tomek
- Money talks
- Posty: 2539
- Rejestracja: 09 mar 2017, 20:40
-
Kontakt:
Post
autor: Tomek » 02 sie 2018, 17:30
Widzę Greg, że jesteś obecnie w fazie "zaprzeczenia" po ostatnich wynikach. Spoko, z czasem przyjdzie faza gniewu, potem targowania się, potem depresji, a na końcu akceptacji i sam przyznasz, że Apple to w sumie świetnie zarządzana firma :)