Strona 690 z 755
Re: Stock Market Crash 2018 - live comments
: 17 lis 2018, 00:50
autor: Greg
Cramer po 2008 roku się chyba wycwanił ...
Oczywiście, że FED ma to gdzieś ... FED ma zwinąć rynek i zabrać wszystko i od początku ...
Re: Stock Market Crash 2018 - live comments
: 17 lis 2018, 00:55
autor: Greg
I gdzieś mówiłem, że Apple ze swojej głupoty zacznie parać się idiotycznymi zajęciami, które zapadają w chaosie gdy zarząd patrzy się jak marka Apple leci na pysk razem z kursem akcji po tym jak wywalili B$ na buy-backi ... Pomysły będą z kategorii głupie i coraz głupsze im niżej kurs będzie. Pierwszy już jest ... Naśladować Netflixa ... (Ah ta produkcja filmów i to, że ten model biznesowy to jeden wielki cash-burn)
Apple is following Netflix into original movies, through a new partnership with A24, the New York-based studio best known for producing 2017’s Oscar winner Moonlight.
Re: Stock Market Crash 2018 - live comments
: 17 lis 2018, 01:01
autor: Greg
Bet z Cramerem w Kwietniu Andrew Left'a z CitronResearch... (A ja robiłem zakład, że Micron zostanie po prostu rozwalony w tym czasie ...), ale fundamentals bro :)
I Cramer dzisiaj...
Re: Stock Market Crash 2018 - live comments
: 17 lis 2018, 01:56
autor: Greg
Nie urywam, że też czekam na takie tąpnięcie na Boeingu ... Moje PUTy są już gorące ...
Re: Stock Market Crash 2018 - live comments
: 17 lis 2018, 10:14
autor: Milop84
Greg pisze:Nie da rady zrobić tax-cuts bo inaczej US10Y wybiją sufit i cały świat chyba dostanie -50% w chwilę...
Nie rozumiem. Chodzi o to że kapitał w takiej sytuacji przeniósł by się na rynek akcji w USA ?
Re: Stock Market Crash 2018 - live comments
: 17 lis 2018, 12:24
autor: Thorwald
Greg pisze:Nie urywam, że też czekam na takie tąpnięcie na Boeingu ... Moje PUTy są już gorące ...
Chyba nie można porównywać Boeinga do Bombardiera. Bombardier chyli się do bankructwa.
Z tego co wiem Bombardier sprzedał najważniejszy swój program czyli produkcję odrzutowców serii C Airbusowi, a produkcję samolotów Q400 firmie Viking Air. To tak jakby Boeing sprzedał produkcję samolotów.
Bombardier zostaje z tego co wiem z produkcją naziemnego transportu i usługami inżynieryjnymi. Ma ogromne zadłużenie i pomylili się w prognozie wyniku finansowego na 2018 o kilkaset milionów (bez zdarzeń jednorazowych). Szefostwo chciało się pozbyć akcji, ale im regulator zabronił.
Re: Stock Market Crash 2018 - live comments
: 17 lis 2018, 13:10
autor: Besso
Greg pisze:Nie urywam, że też czekam na takie tąpnięcie na Boeingu ... Moje PUTy są już gorące ...
to może być dobry ruch, ostatnio BA nie ma dobrej prasy
Dreamlinery mają duże problemy z silnikami Rollys-Royce'a, dla przykłady nasz rodzimy LOT ma uziemione aż 3 maszyny B787 z 11 z całej floty. muszą leasingować nowe samoloty, by utrzymać siatkę połączeń
dochodzi katastrofa strategicznego i względnie nowego B737 MAX linii Lion Air, któa miała miejsce pod koniec października
chinczycy też nie śpią i mają ambitne plany rozbicia duopolu Boeinga z Airbusem. Comac ma dostarczać C919 (konkurencja dla B737MAX i A320neo) już za 3 lata. co prawda zamówienia na te maszyny w znakomitej większości pochodzą od chińskich przewoźników i obecnie firma nie stanowi żadnego zagrożenia dla Boeinga i Airbusa, no ale 'maszyna ruszyła' i może być ciekawie
z drugiej strony Boeing to wciąż hegemon, a ich obecne przejściowe problemy można by uznać za dobrą okazję do kupna akcji, ale z uwagi na obecną sytuację na całym rynku ja powstrzymuję się od ruchów i nie mam pojęcia w którą stronę pójdzie kurs
btw. Thorwald ma rację. w dodatku tutaj nie ma korelacji, bo Airbus - Bombardier, a Boeing - Embraer
Re: Stock Market Crash 2018 - live comments
: 17 lis 2018, 16:23
autor: Greg
Thorwald pisze:Greg pisze:Nie urywam, że też czekam na takie tąpnięcie na Boeingu ... Moje PUTy są już gorące ...
Chyba nie można porównywać Boeinga do Bombardiera. Bombardier chyli się do bankructwa.
Z tego co wiem Bombardier sprzedał najważniejszy swój program czyli produkcję odrzutowców serii C Airbusowi, a produkcję samolotów Q400 firmie Viking Air. To tak jakby Boeing sprzedał produkcję samolotów.
Bombardier zostaje z tego co wiem z produkcją naziemnego transportu i usługami inżynieryjnymi. Ma ogromne zadłużenie i pomylili się w prognozie wyniku finansowego na 2018 o kilkaset milionów (bez zdarzeń jednorazowych). Szefostwo chciało się pozbyć akcji, ale im regulator zabronił.
Boeing zapewne też ... Boeing wspaniałomyślnie porobił buy-backi na kredyt pod zastaw kontraktów na 737MAX, który się rozbił z powodu tego, że jest źle zaprojektowany system. Gro odbiorców 737MAX to Chiny ... Gdy Chiny wypowiedzą kontrakt. Boeing zostaje z niezłą ręką w nocniku. To takie drugie GE się zaczyna robić... Niestety to jest istna głupota CEO, którzy gdy gospodarka wkracza na złe tory podejmują skrajnie złe decyzje i skrajnie się lewarują gdy kontrakty zapewne zostaną obcięte... Czas pokaże.
Technicznie też to słabiutko wygląda :
Re: Stock Market Crash 2018 - live comments
: 17 lis 2018, 16:26
autor: Greg
A teraz UPDATED chart. Dołek za kilka lat ...
Najpierw 2 dodatkowe wykresy :
1) Kredyt chylący się ku upadkowi => a brak kredytu = brak gospodarki
2) Spready LIBOR i EURIBOR (czyli w skrócie/uproszczeniu różnice pomiędzy rentnownościami US10Y i DE10Y). A że obligacje mają zawsze racje, możecie tu zobaczyć czemu w 2014-2015 to była tylko korekta :
Chart UPDATED :
Re: Stock Market Crash 2018 - live comments
: 17 lis 2018, 16:48
autor: Greg
Strategia inwestycyjna moja jest następująca ...
Zasada Pareto : 20/80 ... 20% złodziei kradnie 80% samochodów, ale 20% kapitału robi 80% zysków.
20%
1/ Short NASDAQ
2/ Long US Bonds
3/ Short Crude oil
(pomijam spekulacje moje to jest core moich inwestycji na następne 2-3 lata w ramach Long Term Investing.
80% - Cash
Widać piękny blisko 12M okres procesu topowania (1Q2018-4Q2018 - inflationary slow-down) gdzie rynek kazał się przekierować w CASH (US Dollar) i czekać. Od października ten cash zamienia się w to pełne 20% ... W tym okresie jak wcześniej pisałem większość long-term dostało już w tyłek i jest na minusie.
Teraz możemy odmierzać już czas gdzie coś wybuchnie, ale rynek i tak już to wie, że wybuchnie i zaczyna tego dyskontowanie. Strachu jeszcze nie ma pomimo -45% na NVDA, która zjedzie pewnie do 20-50$, gdy ten moment zwany "Equilibrium" się pojawi. Z FAANGu całego została najbardziej hyped spółka, symbol zapewne ten bańki a więc Elon Musk i Tesla ... Ale jestem bardzo cierpliwy, choć fajne kolory tych M5 są dostępne ... Zastanawiam się tylko czy zrobić rejestrację "GREG" czy "TESLA"... Także czekam, bo rynek kredytowy jest już na zamknięciu więc no more new money i no more new car sales...
Na oko jesteśmy gdzieś tu :
Re: Stock Market Crash 2018 - live comments
: 17 lis 2018, 17:07
autor: karkalis
@Greg jeśli chodzi o cash, to wg. Tego co pisesz i wg. tego co rozumiem, to bezpieczniej będzie trzymasz kesz w USD - a nie w PLN?
Re: Stock Market Crash 2018 - live comments
: 17 lis 2018, 19:38
autor: Petrus
Greg patrząc na wykres spread LIBOR i EURIBORwyglada że zwala mocniejsza zacznie się od 6 do 12 miesięcy od szczytu. Jest duże prawdoienstwo że będzie to rozciągnięte w czasie przecież QE wpakował mnóstwo kasy teraz ta kasę wycofują QT Pytanie jak to przenie sie na timing.
Re: Stock Market Crash 2018 - live comments
: 17 lis 2018, 20:53
autor: Greg
Za 6M-12M będziesz mieć full panic mode i to co ja nazywam Recognition Phase - Official Media Bear Market... A do tego czasu będziemy już zapewne z -20% do -30% zanim zacznie się full panic mode.
99% analityków wtedy się jorgnie, że jest już -20% i to bear market jednak... Klasyka gatunku... Wtedy uderzy recognition phase i będzie panika Kowalskiego.
Re: Stock Market Crash 2018 - live comments
: 17 lis 2018, 21:04
autor: Greg
Możemy popodziwiać sobie schemat z 2008 i 2001 roku :
Wzór :
Jak dobrze trafiliśmy z cyklem to będzie 1:1 w 2018+
2001:
2008:
Re: Stock Market Crash 2018 - live comments
: 17 lis 2018, 21:46
autor: Petrus
Dzięki to nic tylko czekać. Zupełnego mam brokera nie mogę sortować Tesli aż się teraz prosi przy prawie 350. Wkurza mnie to. Greg z jakiego brokera brokerów korzystasz przy shortach Tesli.