Wydaje mi się, że nawet mimo ponad 50% wzrostu w 2017 roku, indeks może jeszcze wzrosnąć. Na podstawie rosnącego konsumpcjonizmu, hobbistycznego grania i licznych wypowiedziach, że będzie tylko lepiej i wyżej.
Ostatnio wyszedł na światło dzienne raport Digi-Capital
http://www.digi-capital.com/news/2018/0 ... mC1067iaUm
Z ciekawszych fragmentów:
Video games software/hardware combined could be in the $165 billion to $170 billion range this year (if mobile outperforms again), and reach between $230 billion and $235 billion by 2022 if strong performance continues.
If mobile games software continues its outperformance of recent years, it could deliver in the $55 billion to $60 billion range this year, and grow to $90 billion to $95 billion by 2022. PC games hardware sales could hit $30 billion to $35 billion in 2018, growing steadily to between $40 billion and $45 billion in the same timeframe. Lastly PC games (online) could drive $20 billion to $25 billion this year, also growing steadily to $25 billion to $30 billion by 2022
ETFMG Video Game Tech ETF (GAMR) ->
The EEFund Video Game Tech Index is designed to reflect the performance of companies involved in the video game technology industry, including game developers, console and chip manufacturers, and game retailers. The stocks are screened for liquidity and weighted according to (EEFVG's) methodology guide. The stocks are screened for liquidity and weighted according to a Modified Market Capitalization methodology. The Index was created and is maintained by EEFund. An investment cannot be made directly in an index.
Jak co roku w USA odbywają się ogromne targi gier - E3:
11 cze 2013 – 13 cze 2013
10 cze 2014 – 12 cze 2014
16 cze 2015 – 18 cze 2015
14 cze 2016 – 16 cze 2016
13 cze 2017 – 15 cze 2017
12 cze 2018 – 14 cze 2018
Może niezdarnie, ale zaznaczony okres kwietniowy tamtego roku. Od początku kwietnia pojawiło się mnóstwo nowych artykułów i plotek na temat nowych gier. Dlatego ten wykres tak wygląda. A branża oczywiście żyje plotkami i windują one kursy. Uważam że w tym roku może się scenariusz powtórzyć.
http://www.gamesindustry.biz/articles/2 ... ver-before
Większe ekrany dają producentom większe możliwości technologiczne.There was also a sizable shift away from medium-sized phones over to larger, high-end devices in 2017. Large screen phones grew to account for 55% of the market, up from 41%, while medium phones saw a decline from 44% to 35%.
A top10 firm w tym ETF to:
G5 ENTERTAINMENT // 3,44%
MICRO-STAR INTL // 2,95%
GRAVITY CO LTD // 2,85%
ACTIVISION BLIZZARD INC // 2,66%
NINTENDO CO LTD // 2,64%
GUMI INC // 2,62%
CAPCOM CO LTD // 2,62%
ELECTRONIC ARTS INC // 2,56%
SQUARE-ENIX HOLDIN // 2,54%
STARBREEZE AB // 2,54%
Czyli ogólnie od gierek mobilnych, pc, sprzęt i całą otoczkę technologiczną, która jest "potrzebna" w świecie gier.
Fundamentalnie wydaje się ok. Dopiero dowiemy się jakie gierki producenci zaprezentują, może to być mocny impuls do wzrostu.
W ETF zamierzam zainwestować nie więcej jak 7-8% całego kapitału tak na przełomie lutego/marca.
Co uważacie? Zapraszam do dyskusji.