Strona 8 z 14

Re: LYNX Broker

: 25 sty 2020, 17:47
autor: Ryszard Wielkouch
Myślałem nad ruchem w drugą stronę właśnie ze względu na prowizje. Jak ktoś się bawi opcjami przy dużej liczbie transakcji to robi różnicę.
Za Lynx przemawia polska obsługa, bardziej przyjazny interfejs użytkownika, wysyłają co jakiś czas maile z artykułami.

Najprościej będzie się skontaktować z Lynxem.

Re: LYNX Broker

: 25 sty 2020, 18:49
autor: Marcin71
Ja się zastanawiałem nad zmianą z dwóch względów całego interfejsu i obsługi po polsku a ponadto jestem ciekaw czy LB (skoro ma obsługę po polsku) nie robi sprawozdań rocznych, które można załączyć do zeznania podatkowego?

Ryszard Wielkouch pisze:
25 sty 2020, 17:47
Myślałem nad ruchem w drugą stronę właśnie ze względu na prowizje. Jak ktoś się bawi opcjami przy dużej liczbie transakcji to robi różnicę.
Za Lynx przemawia polska obsługa, bardziej przyjazny interfejs użytkownika, wysyłają co jakiś czas maile z artykułami.

Najprościej będzie się skontaktować z Lynxem.

Re: LYNX Broker

: 25 sty 2020, 19:48
autor: Ryszard Wielkouch
No nie, Lynx tak jak Degiro pomimo, że ma polski interfejs nie rozlicza pitów. Żaden zagraniczny broker nie podejmuje się rozliczania pitów.

Jest historia transakcji na podstawie, której można wszystko wyliczyć, mi to zajęło kilka godzin przy 70 transakcjach kupna/sprzedaży.

Re: LYNX Broker

: 26 sty 2020, 08:25
autor: Tomek
Co macie na myśli mówiąc o interfejsie? LYNX i IB korzystają z dokładnie tej samej anglojęzycznej platformy transakcyjnej. LYNX posiada tylko dodatkowo webową wersje Basic, która jest w języku polskim. Natomiast cały backoffice, do zmiany ustawień konta, włączania notowań, zlecania przelewów, tez jest po angielsku.

PS. Marcin, u obu brokerów można tymczasowo zmienić walutę rozliczeniowa konta z USD na PLN i wtedy wszystkie wyciągi zostaną automatycznie wygenerowane w przeliczeniu na PLN po kursie ECB, który jest akceptowany przez polski US.

Re: LYNX Broker

: 26 sty 2020, 09:34
autor: Marcin71
Dzięki to cenne info.

Tomek pisze:
26 sty 2020, 08:25
Co macie na myśli mówiąc o interfejsie? LYNX i IB korzystają z dokładnie tej samej anglojęzycznej platformy transakcyjnej. LYNX posiada tylko dodatkowo webową wersje Basic, która jest w języku polskim. Natomiast cały backoffice, do zmiany ustawień konta, włączania notowań, zlecania przelewów, tez jest po angielsku.

PS. Marcin, u obu brokerów można tymczasowo zmienić walutę rozliczeniowa konta z USD na PLN i wtedy wszystkie wyciągi zostaną automatycznie wygenerowane w przeliczeniu na PLN po kursie ECB, który jest akceptowany przez polski US.

Re: LYNX Broker

: 29 sty 2020, 07:56
autor: romkus
Ponieważ jest to mój pierwszy post na forum, witam wszystkich. Dzięki niniejszemu i bardzo wartościowemu blogowi, postanowiłem otworzyć konto w Lynx Broker. Moje pytanie jak długo u Was trwała procedura uruchomienia i aktywowania kąta brokerskiego. 13.01.2020 złożyłem dyspozycję otwarcia kąta, na drugi dzień odpisali co i jak mam uzupełnić, przesłałem na drugi dzień. 23.01.2020 otrzymałem potwierdzenie że rachunek został otwarty i poproszono mnie o przelew aktywacyjny co zrobiłem w tym samym dniu. 24.01.2020 poproszono mnie abym wysłał potwierdzenie dokonania przelewu co zrobiłem w tym samym dniu ale było to po południu w piątek. I do dzisiaj tj 29.01. cisza, nie wiem jak to jeszcze długo potrwa ale trochę mnie zaczyna przerażać tempo pracy Brokera. Czy to jest u nich normalne czy tak ma być?

Re: LYNX Broker

: 29 sty 2020, 11:48
autor: Ryszard Wielkouch
Nie pamiętam dokładnie, ale wydaje mi się, że trochę czasu to trwało. Skoro Lynx to pośrednik to pewnie musi przyklepać zgodę na otworzenie konta z IB. Co więcej muszą Cię sprawdzić w BIKu :-)

Pisz do brokera na pewno są w stanie wszystko wyjaśnić.

Re: LYNX Broker

: 29 sty 2020, 12:17
autor: Szpila
Albo do nich zadzwoń. Tez miałem kilka wątpliwości przy otwieraniu konta i na początku użytkowania. Osoby na infolinii w kilka minut rozwiązały te kwestie i ułatwiły cały proces.

Re: LYNX Broker

: 29 sty 2020, 18:04
autor: romkus
Ryszard Wielkouch pisze:
29 sty 2020, 11:48
Nie pamiętam dokładnie, ale wydaje mi się, że trochę czasu to trwało. Skoro Lynx to pośrednik to pewnie musi przyklepać zgodę na otworzenie konta z IB. Co więcej muszą Cię sprawdzić w BIKu :-)

Pisz do brokera na pewno są w stanie wszystko wyjaśnić.

Napisałem, odpisali że konto jest aktywne od 2 dni i rzeczywiście. A ja naiwny czekałem na potwierdzenie, które myślałem że otrzymam z automatu. Teraz to trzeba ogarnąć.

Re: LYNX Broker

: 29 sty 2020, 18:57
autor: reuptake
"u obu brokerów można tymczasowo zmienić walutę rozliczeniowa konta z USD na PLN i wtedy wszystkie wyciągi zostaną automatycznie wygenerowane w przeliczeniu na PLN po kursie ECB, który jest akceptowany przez polski US."

Wow, serio? Jest taka możliwość w IB? I przeliczają po kursie z poprzedniego dnia roboczego, uwzględniając T+2 itd?

Re: LYNX Broker

: 29 sty 2020, 20:30
autor: MarcinBB
reuptake pisze:
29 sty 2020, 18:57
"u obu brokerów można tymczasowo zmienić walutę rozliczeniowa konta z USD na PLN i wtedy wszystkie wyciągi zostaną automatycznie wygenerowane w przeliczeniu na PLN po kursie ECB, który jest akceptowany przez polski US."

Wow, serio? Jest taka możliwość w IB? I przeliczają po kursie z poprzedniego dnia roboczego, uwzględniając T+2 itd?

W Lynx to tak nie działa, przynajmniej tak mówi support. To jest tylko przewalutowanie transakcji po aktualnym kursie do PLN więc jeżeli chcesz być super zgody z zasadami rozliczeń to to nie pomoże. Aczkolwiek można nie być super zgodnym tylko być "zgodnym miej więcej".

Re: LYNX Broker

: 30 sty 2020, 01:39
autor: Tomek
Hola, hola, jak to nie działa? LYNX korzysta z zaplecza Interactive Brokers, więc wyciągi generowane są dokładnie w ten sam sposób. Przecież to by było absurdalne, gdyby zyski i straty z zamkniętych pozycji na wyciągach zmieniały się w zależności od daty wygenerowania wyciągu.

Zerknijcie poniżej na fragment mojego wyciągu. To jest podsumowanie w ujęciu PLN 2019 roku. Wersja na górze została wygenerowana w grudniu na potrzeby księgowe. Kopię poniżej wygenerowałem dzisiaj na potrzeby tego posta. Wartości zamkniętych pozycji, które denominowane były w HKD, na wyciągach wygenerowanych w PLN niczym się nie różnią pomimo tego, że wyciągi pochodzą z różnych dni. Z uwagi na ponad miesiąc różnicy w dacie generowania raportu kurs PLN/HKD w tym czasie był oczywiście zupełnie inny, a mimo tego zyski/straty z zamkniętych pozycji w ujęciu PLN pozostają bez zmian. To najlepszy przykład na to, że generowanie nie odbywa się na podstawie aktualnego kursu. Wyczytałem gdzieś kiedyś na stronie IB, że te przewalutowania odbywają się po dniu poprzedzającym transakcję wg średnich kursów ECB, ale teraz nie pamiętam już na której podstronie to było opisane.

Marcin, dopytaj jeszcze w LYNX dla pewności czy aby na pewno mieli na myśli wyciągi historyczne generowane w walucie rozliczeniowej konta, a nie aktualny stan rachunku wyświetlany w wybranej walucie.

Ujęcie HKD:

Zrzut ekranu 2020-01-30 o 08.29.28 2.png

Ujęcie TOTAL PLN:

Zrzut ekranu 2020-01-30 o 08.45.32.png

Re: LYNX Broker

: 30 sty 2020, 08:36
autor: MarcinBB
Tomek - kilka dni temu właśnie w tej kwestii rozmawiałem przez telefon z panią Ewą. Temat idealnie zbieżny z poruszaną kwestią w tym temacie - chodziło o tymczasową zmianę waluty rozliczeniowej konta z USD na PLN w celu wygenerowania historycznych wyciągów na potrzeby rozliczeń z US.

Dostałem jasną i kategoryczną odpowiedź, że taka zmiana waluty działa tak jak Wam napisałem i nie ma sensu tego robić bo to tak jakbym sam sobie przeliczył po aktualnym kursie i taka zmiana na nic się nie przyda w rozliczeniach z US.

Być może, ja czegoś dobrze nie zrozumiałem. Być może pani Ewa mnie źle zrozumiała. Aczkolwiek wydawało mi się, że obydwoje rozmawiamy o tej samej rzeczy :-)

Re: LYNX Broker

: 30 sty 2020, 12:14
autor: reuptake
Sorry, że tu taki offtopic, ale mam jeszcze takie pytanie: czy US może zażądać czegokolwiek w formie elektronicznej (nazwijmy to "Excellowej")? Czy można ew. wysłać ryzę papieru (oczywiście zadrukowaną transakcjami).

Re: LYNX Broker

: 30 sty 2020, 12:35
autor: Tomek
Marcin, no to spróbuj u siebie zmienić tę walutę na PLN i wygenerować historyczny wyciąg tego samego dnia, a potem ten sam wyciąg drugiego dnia. Kwoty transakcji w PLN na obu wyciągach powinny być takie same, co będzie sugerowało, że przewalutowanie nie następuje po aktualnym kursie. Nie mam teraz dostępu do LYNX, ale obstawiam, że będzie tak samo jak w IB.

Reuptake, US może zażądać od Ciebie czegokolwiek, co potwierdzi skąd wziąłeś liczby wpisane do PIT-a. Dobrze by było, gdyby te liczby wzięły się z wyciągu brokerskiego, dzięki któremu będzie można je zweryfikować. Natomiast to, czy wyślesz je w formie drukowanej czy elektronicznej, to jest rzecz drugorzędna. Najważniejsze, żeby Twoje wyliczenia zgadzały się z wyciągiem.