Miejsce do prowadzenia jałowej i starej jak świat dyskusji na temat tego, który broker jest lepszy od którego, a który nie.
-
miw83
- Posty: 26
- Rejestracja: 08 lip 2020, 15:27
Post
autor: miw83 » 01 sie 2020, 18:41
CoinsMakingCoins pisze: ↑01 sie 2020, 18:06
A ta gwarancja nie była przypadkiem tylko na gotówkę? Przecież aktywa są Twoje więc jaki sens ma jakakolwiek gwarancja od brokera?
https://www.toezicht.dnb.nl/en/2/51-202210.jsp
Napiszę tak, jak by teraz Flatex/Degiro chciało to by mogło zaoferować że gotówkę klientów Degiro będzie trzymać na normalnych kontach bankowych Flatexa ubezpieczonych przez holenderski BFG do 100k Euro. Bo jak rozumiem póki co jest to 20k Euro jak z linka powyżej. Natomiast zawsze jest szansa że jak broker zbankrutuje to wyjdą jakieś brudy i się np. okaże że części aktywów klientów brakuje. Wtedy z tego co wiem różnicę do 20k Euro też można pokryć z powyższego systemu rekompensat. Różnica jest jednak taka że nie wiadomo jak wygląda proces zwrotu takich środków, a wg. mnie może to i trwać latami.
E: Muszę dodać że zgodnie z holenderskim prawem brokerzy nie mogą trzymać gotówki klientów wcale więc jak dotąd Degiro wszystko automatycznie inwestowało.
-
assocati
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 kwie 2020, 20:13
Post
autor: assocati » 18 sie 2020, 14:46
Wiadomo coś więcej na temat tego połączenia Degiro?
-
GPR
- Posty: 85
- Rejestracja: 18 kwie 2020, 19:12
Post
autor: GPR » 25 wrz 2020, 09:50
Hejka
Chyba nie ma tego jeszcze w wątku więc napisze:
Jesli chcesz wypłacić pieniądze z Degiro musisz najpierw zamienić Euro na PLN.
W prawym górnym rogu masz niebieski przycisk "zlecenie" który sie rozwija (kliknij trójkącik z boku)
Po rozwinięciu kliknij na "wymiana walut" wpisz ile EUR chcesz wymienić i zaznacz na jaką walutę (jest to tzw wymiana ręczna).
Potem, gdy już wymienisz określoną ilość klikasz w prawym górnym rogu przycisk "wpłać/wypłać", dalej "wypłać" i wpisujesz ilość którą wymieniłeś ręcznie.
-
CoinsMakingCoins
- Stały bywalec
- Posty: 224
- Rejestracja: 23 mar 2020, 15:20
Post
autor: CoinsMakingCoins » 25 wrz 2020, 12:56
Na reddicie pojawił się wątek o sytuacji, w której komuś pokazywało zły bilans GBP na koncie (wyższy, niż rzeczywisty stan portfela). Użytkownik, myśląc, że to dywidenda próbował to wypłacić, ale okazaŁo się, że to bug w Degiro, więc do wypłaty nie doszło. Degiro jednak uznało to za próbę oszustwa i dało człowiekowi czas do końca miesiąca na spieniężenie assetów i wyniesienie się z ich platformy, pod groźba przejęcia całego stanu konta (assety + gotówka) z 1szym dniem kolejnego miesiąca. Człowiek, którego to dotknęło jest moderatorem
/r/Degiro.
Szczegóły w wątku:
https://www.reddit.com/r/DEGIRO/comment ... aking_any/
-
Załączniki
-
-
Wojtas
- Stały bywalec
- Posty: 346
- Rejestracja: 11 cze 2020, 17:42
Post
autor: Wojtas » 25 wrz 2020, 17:15
Dobrze, że nie założyłem tam konta.
Gdyby próbował dokonać wypłaty jakąś sztuczką, to ok, zrozumiałbym stanowisko Degiro.
Ale gdy składasz zlecenie wypłaty przez oficjalny serwis transakcyjny, to choćbyś zlecił 10 milionów, nie ma to znaczenia. Ty tylko składasz zlecenie, oni realizują lub nie realizują. Ich decyzja.
Skąd zwykły człowiek ma być pewien czy nie dostał czegoś ekstra - dywidendy lub powiększonego margina ?
Na miejscu użytkownika bym się po prostu stamtąd wyniósł, tak jak tego żądają. Szkoda nerwów.
Online
-
Q'bot
- Stały bywalec
- Posty: 422
- Rejestracja: 28 gru 2019, 16:54
Post
autor: Q'bot » 25 wrz 2020, 21:19
Ich kolumna 'całkowity zysk' także jest dość zabawna, gdyż pomimo kursu wyższego, aniżeli cena zakupu dalej może pokazywać wartość ujemną ;P