Strona 17 z 48

Re: Interactive Brokers

: 23 sty 2019, 14:11
autor: Zenek
Tomek pisze:
23 sty 2019, 14:08
One się zawsze będą różniły, ponieważ IB bierze inny kurs USD/PLN niż powinieneś brać Ty do rozliczeń podatkowych.

Porównuje tylko w walutach.

Re: Interactive Brokers

: 18 lut 2019, 16:43
autor: elstee
Hej,
apropos naszego softu do przeliczeń podatkowych, to przelicza on dla nas wszystko: akcje z dowolnych rynków, opcje, waluty (wszystkie dla których kursy średnie podaje nbp). Na końcu generuje raporty do wygodnego sprawdzenia poprawności przeliczeń. Cały czas rozwijamy ten soft, bo jego zastosowania widzimy znacznie szerzej niż tylko przeliczenie i optymalizacja podatkowa.

Pozdrawiam
Łukasz Stępień

Re: Interactive Brokers

: 18 lut 2019, 17:52
autor: arku
Witam,
Mam nowe konto w IB i logując się do panelu zarządzania kontem (nie do platformy transakcyjnej) otrzymuję komunikat o konieczności uzupełnienia danych w związku z MiFIR. Konkretnie system pyta o nr dokumentu tożsamości (National ID) ale po wpisaniu nr dowodu osobistego otrzymuję komunikat że format jest nieprawidłowy. Pytanie czy ktoś miał podobną sytuację i podobne problemy?
Dodam tylko że w/w komunikat pojawił się po złożeniu wniosku o rozszerzenie innstrumentów dostępnych do handlu o opcje, futy itp.
W razie potrzeby mogę dołączyć screen.

Re: Interactive Brokers

: 18 lut 2019, 18:28
autor: kremat0r
Pytaj support, pomogą. Też miałem lekki "problem" z dokumentami i pomogli raz dwa.

Re: Interactive Brokers

: 19 lut 2019, 17:26
autor: Tomek
Spróbuj jako national ID podać PESEL :)

Re: Interactive Brokers

: 11 mar 2019, 19:53
autor: arku
Po dłuższej przerwie postanowiłem ponownie powalczyć z tematem i dziwna sprawa ale system zaakceptował nr pesel ( wcześniej nie akceptował ani nr DO, ani peselu, ani NIPu)
Dodatkowo pojawiło się pytanie: "czy Twój ID ma datę ważności" więc ewidentnie chodziło o nr dowodu i widać że coś w systemie zostało zmienione (wcześniej nie było tego pytania)
Po zaakceptowaniu nr pesel przez system pojawiło się potwierdzenie moich danych i w polu National ID znajdował sie mój poprawny nr dowodu (którego system nie chciał wcześniej przyjąć z powodu formatu). Nie dziwi mnie to bo dowód przesyłałem przy zakładaniu konta więc broker posiadał wszystkie dane.
Natomiast mam jeszcze jedno pytanie bo po akceptacji formatki z danymi wyświetlił się komunikat "Twoje konto zostało otwarte" i mam teraz dwa konta - jedno zakładane wcześnie i drugie nowe z tym samym numerem i literką F na końcu.
I teraz pytanie czy to normalna praktyka w IB czy coś się namieszało?
Przypominam tylko że cała sytuacji wystąpiła w związku z rozszerzeniem instrumentów dostępnych do handlu o opcje, futy, cfd itp.

Re: Interactive Brokers

: 12 mar 2019, 09:05
autor: kremat0r
To normalne, tez mam "drugie" konto z "F".

Re: Interactive Brokers

: 12 mar 2019, 09:56
autor: arku
Dzięki za informację, mam też rachunek w LYNX i tam mimo rozszerzonego dostępu do instrumentów mam tylko jedno konto stąd moje wątpliwości.

Re: Interactive Brokers

: 12 mar 2019, 17:29
autor: Hubert
Arku czyli normalnie można mieć konto w Lynx i w IB i nie ma problemu tak?

Re: Interactive Brokers

: 12 mar 2019, 17:48
autor: Hubert
A jeszcze mam pytanie odnośnie pożyczania akcji dla short selling. Korzystacie z tej opcji w IB? Jeżeli tak napiszcie czy można dane akcje sprzedać w każdej chwili czy trzeba się umawiać na jakiś termin i po drugie czy jak pożyczamy akcje to czy dostajemy dywidendę czy nie ?

Re: Interactive Brokers

: 12 mar 2019, 18:17
autor: mlubinski
tak - korzystam
nie - nic nie trzeba robic - to sie dzieje z automatu w tle
tak - dywidenda Ci przysluguje oczywiscie.

Re: Interactive Brokers

: 12 mar 2019, 19:58
autor: arku
Hubert pisze:
12 mar 2019, 17:29
Arku czyli normalnie można mieć konto w Lynx i w IB i nie ma problemu tak?

Tak można, jakiś czas temu założyłem konto w Lynx a teraz drugie w IB i nie było z tym problemu.

Re: Interactive Brokers

: 12 mar 2019, 21:49
autor: Caer
Czy ktoś przenosił z was konto z Lynx do IB? Zastanawiam się jak wygląda procedura i czy da się łatwo przenieśc konto ze wszystkimi otwartymi pozycjami.

Re: Interactive Brokers

: 12 mar 2019, 22:16
autor: mlubinski
Caer pisze:
12 mar 2019, 21:49
Czy ktoś przenosił z was konto z Lynx do IB? Zastanawiam się jak wygląda procedura i czy da się łatwo przenieśc konto ze wszystkimi otwartymi pozycjami.
tu masz info odnosnie tego procesu: https://www.lynxbroker.fi/media/doc/LYNX_Transfer.pdf

Re: Interactive Brokers

: 13 mar 2019, 08:23
autor: Hubert
Tam jest napisane jak chcesz przenieś konto do Lynx a nie do IB :)