Strona 15 z 48

Re: Interactive Brokers

: 26 cze 2018, 19:21
autor: mlubinski
A jednak odpowiedzieli (tak jak myslalem i napisalem przed chwila)

In terms of opening new positions - we do not have a timeframe as to when (or if) these will be updated or tradable again. You should be able to close any open position, including any ETF, through your trading software.

Opening orders from retail investors residing in the European Economic Area (EEA) - including both Germany & Poland - who attempt to enter an opening order that are associated with a product that does not comply with the EU's Packaged Retail and Insurance-based Investment Product Regulation (PRIIPS) will be rejected. The regulation is intended to enhance understanding of these products through the provision of disclosure documentation. This documentation is referred to as the Key Information Document (or "KID") which. The KID provides information such as product description, costs, risks & performance.

The products that this applies to have returns associated with a reference value and include derivatives (options and futures), ETFs, ETNs, funds and certain debt instruments. It does not apply to stock, FX and standard bonds.

Orders will be rejected if the manufacturer, or issuer, of the product has decided not to provide the KID required to distribute the product to EEA retail residents.

Note that this restriction does not apply to existing positions subject to the KID requirement that you are attempting to close. For more information about these restrictions please reference the IB knowledge base article entitled, "PRIIPs Regulation” at LINK../2993

Although you may not be able to open a new position in that ETF symbol due to the European Economic Area regulations but you can still click on Close or use the to right-click Close button on any position in the TWS/Mosaic/Web Trader/IBKR Mobile to close an open position. If you are still unable to close an open position through the trading software, you can call the IB Trade Desk and they can place a closing marketable order.

Re: Interactive Brokers

: 26 cze 2018, 19:28
autor: Tomek
mlubinski pisze:Kupic etfa (x100) z opcji
Sprzedac X akcji etf
Voila - powinno zadzialac :)
No tak, dobry pomysł, wszakże zamykać ETF-y można już bez ograniczeń :) Dziwne w tej odpowiedzi z IB, bo napisali, że ograniczenie dotyczy też opcji i futuresów, które mimo tego są dostępne. Chyba, że to tylko jakieś przeoczenie i niedługo zamkną także dostęp do opcji...

Re: Interactive Brokers

: 26 cze 2018, 19:44
autor: mlubinski
Uuh faktycznie, mam nadzieje ze do tego nie dojdzie...

Re: Interactive Brokers

: 25 sie 2018, 18:13
autor: wujt
https://www.investopedia.com/news/inter ... t-minimum/
The most recent step in this transformation is the elimination of the $10,000 account minimum. You can now open a cash account at IB with $0, or a margin account with $2,000, the regulatory minimum that all brokers must require.

Re: Interactive Brokers

: 25 sie 2018, 18:51
autor: sebo
Tylko, że jak kwota spadła poniżej 10tyś to brali 20$ opłat, ale to trzeba było doczytać w regulaminie, który nie był dokońca jasny jak to wyliczają, bo liczyli z 9 miesięcy średnią.
Nie wiem jak to się teraz zmieni, bo nie jest to wspomniane. IB bardzo się ostatnio stara i reklamuje oraz obniża stawki, bo konkurencja jednak jest, ale chyba kont nie przybywa ani wpłat, wszyscy zapakowani w akcje :)
Ciekawa wiadomość, ale i tak bez 10tyś $ to ciężko inwestować, dla spekulantów teraz idealne czasy i idealny broker.

Re: Interactive Brokers

: 05 paź 2018, 12:39
autor: Leszek
Tomek pisze:Jak są opcje dostępne, to znaczy że można też stworzyć pozycję syntetyczną bez potrzeby zakupu 100 ETF-ów. Takie pozycje zachowują się identycznie jak pakiet stu akcji, a są praktycznie zerokosztowe.

Schemat wygląda tak:

1. BUY CALL
2. SELL PUT

As simple as that.

Premia z wystawionego PUT-a pokrywa koszt zakupu CALL-a, dlatego ta pozycja jest zerokosztowa. Takie combo będzie oddawało wzrosty i spadki równowartości stu akcji czy ETF-ów.
Tomek,
czy mógłbyś rozwinąć tą myśl i zilustrować na przykładzie?
Przede wszystkim - kiedy realizujemy zlecenie CALL, a kiedy PUT?
Jak to wychodzi bezkosztowo jeśli płacimy za otwarcie obu pozycji?

Chętnie zrewanżuję się przez zrealizowanie scenariusza na platformie IB i wkleję na forum zrzuty ekranu z przebiegu, czasów realizacji i kosztów.

Mój cel to zakup ETFów na metale szlachetne i przemysłowe przez IB. Nie wiedziałem do wczoraj, że zamkną wszystkie ETFy zarządzane przez podmioty amerykańskie, a europejskich ani azjatyckich nie mogę znależć.

Dziękuję

Re: Interactive Brokers

: 05 paź 2018, 17:41
autor: Tomek
Tutaj nie będą realizowane ani jedne ani drugie opcje, ponieważ w takiej pozycji nie chodzi o to, żeby nabyć fizyczne jednostki ETF na złoto, tylko żeby stworzyć pozycję syntetyczną, która 1:1 oddaje ruchy 100 jednostek ETF.

Pozycja jest zerokosztowa, bo jedna opcja jest kupowana (wydajesz pieniądze), a druga sprzedawana (zarabiasz pieniądze). Tak więc kwoty się znoszą lub prawie znoszą. Mając otwartego CALL-a masz nieograniczony potencjał do wzrostów, a mając wystawionego PUT-a masz nieograniczony potencjał do spadków. Dlatego to jest pozycja syntetyczna do zachowania się 100 rzeczywistych jednostek na rachunku.

Gdybyś chciał rzeczywiście kupić 100 jednostek ETF poprzez opcje, to już była by zupełnie inna transakcja. Zerknij do tego tekstu (tam mniej więcej w połowie była wyjaśniona metodologia zakupu ETF-ów przez wystawienie opcji PUT: https://www.tradingforaliving.pl/jak-w- ... nx-broker/

Re: Interactive Brokers

: 26 lis 2018, 18:53
autor: Nomad
Testuję od pewnego czasu platformę TWS od IB. I mam pewien problem związany oknem "Portfolio". W koncie demo pojawia się dodatkowy portfel, który "zaśmieca" mi widok, MGKS Asset Management. Czy jest jakaś opcja aby to wyłączyć? Przeszukałem sporo ustawień i nic nie znalazłem.

Obrazek

Re: Interactive Brokers

: 26 lis 2018, 19:33
autor: Tomek
Wrzuć jakiegoś screena, bo do końca nie wiem, gdzie widzisz to ich drugie portfolio.

Ten IB Asset Management czasem jest dodawany jako porównanie ich portfolio zarządzanego przez gościa od AM do Twojego portfolio. Chodzi o to, żebyś zobaczył jakie wyniki daje ich strategia vs. Twoja strategia i żeby z czasem skusić Cię do skorzystania z ich usług asset management.

Re: Interactive Brokers

: 26 lis 2018, 20:04
autor: Nomad
Może przez tego linka uda się zobaczyć:
https://www.dropbox.com/s/se2jgplyuv9vg ... 2.png?dl=0

Re: Interactive Brokers

: 26 lis 2018, 20:12
autor: Tomek
OK, teraz się wyświetla, ale szczerze mówiąc pierwszy raz widzę, żeby coś takiego dodawali polskiemu klientowi. Może uda się to wyłączyć w zakładce +ACCOUNT po prawej na górze portfolio? Tam da się "zwijać" różne pozycje, ale czy tę także, to nie jestem pewny, bo u mnie jej w ogóle nie widać na koncie demo.

Re: Interactive Brokers

: 27 lis 2018, 17:11
autor: Nomad
Dzięki za odpowiedź, ale mimo wszystko nie znalazłem możliwości wyłączenia. Może napiszę do IB.

Re: Interactive Brokers

: 29 lis 2018, 01:02
autor: Rastignac
Interactive Brokers nie przestaje mnie zadziwiać. W Fundamentals -> Analyst Ratings (Summary) mamy rekomendacje analityków z TipRanks razem z najświeższymi rekomendacjami, które na stronie tipranks.com są ukryte, jeśli nie ma się wykupionego konta:
Obrazek

Re: Interactive Brokers

: 29 lis 2018, 07:54
autor: Tomek
Tak, oni raz na jakiś czas w nowych wersjach platformy dodają właśnie takie prezenty. Jakiś czas temu dodali (za darmo!) serwis Reuters Stock Report Plus: New Window -> Analyst Research -> Reuters Stock Report. Tam są informacje kluczowe dla każdej spółki skompilowane do 10-12 stron PDF, które pochodzą z serwisu Eikon należącego do Reutersa. Tylko, że ten Eikon kosztuje 24 000 USD rocznie. Sam Reuters Stock Report na IB/LYNX był dostępny od dawna, ale był dodatkowo płatny. Teraz jest za free. Dziwne, ale póki jest, to trzeba korzystać :)

Re: Interactive Brokers

: 29 lis 2018, 13:57
autor: Stefan
Czy ktoś z Was ma doświadczenia z oczekiwaniem na zwiększenie uprawnień do handlu (trading permissions)? Kilka dni temu poprosiłem o uprawnienia dla handlu opcjami i jeszcze moja prośba ma status "upgrade pending". Niby na stronie mają napisane, że proces zwiększania uprawnień twa 48 godzin biznesowych, ale czy faktycznie trzeba czekać do 6 dni roboczych? Czy powinienem się niepokoić i zaatakować ich helpdesk?