Stanis pisze:Tomek co sądzisz o tej spółce? dalej jest warta trzymania czy nie widać żadnego światełka w tunelu dla niej?
To była moja najbardziej spektakularna pomyłka w tym roku, na której mam już stratę prawie 40%, ale wychodzenie z niej teraz było by niepoważne. Ja mam średnia cenę zakupu lekko poniżej 30$ i wtedy uważałem, ze ta cena jest atrakcyjna, to 16$ jest tym bardziej atrakcyjna :) Pod warunkiem, ze mówimy naprawdę o inwestycji długoterminowej.
No ale nie oszukujmy się, brak ucinania strat wcześniej to był mój błąd, powinienem z tej inwestycji wyjść do czasu aż rozstrzygnie sie sprawa umowy Brexitowej, bo Rastignac ma racje, ze Tata traci mocno przez dywizje JLR, która ma produkcje w UK i z która nie wiadomo co będzie dalej.
Rupia to rzecz drugorzędna, bo Tata ma tylko 20% sprzedaży w Indiach, a rupia vs. USD spadła w tym roku o 13%. Nie wydaje mi się zatem, żeby to odpowiadało za przecenę 50% na akcjach. Poza tym, w jaki sposób miała by na to wpłynąć? Jeśli rupia jest tania, to sprzedaż aut Taty powinna skoczyć w krajach ościennych, bo z ich punktu widzenia, taniej będzie kupić auta indyjskie. Jeśli mówimy o samych akcjach notowanych w INR, to tania waluta w pewnym momencie powinna skłonić do zakupu rupii, żeby za te rupie kupować akcje na giełdzie w Bombaju.
A co do tego czy warto trzymać te akcje, to wrzucam wykres ceny i przychodów. Zawsze jak cena tak bardzo rozjeżdżała się z przychodami, to potem wracała w normalne poziomy. Szczerze mówiąc nie wiem czemu spółka, która generuje 45 mld przychodów, ma być warta ZERO, no ale każdy ma swoją logikę :P
Natomiast co do spadającej sprzedaży aut Taty:
https://www.tatamotors.com/press/tata-m ... wth-of-64/
Ergo, tak, ja trzymam te akcje, a jeśli dalej będą spadać, to zacznę uśredniać. Tylko ja myśle w horyzontach wieloletnich, wiec dla mnie zjazd o kilkadziesiąt procent w ciągu pół roku nie robi specjalnego wrażenia.
Zwłaszcza, ze Tata to jest naprawdę dobra firma, która dynamicznie się rozwija, a ktora miała po prostu gorszy jeden rok.
Nie widzę tez jakoś specjalnie spadku sprzedaży aut total: